English

محمدعلی امیرفخریان:

صادرات کالا از خراسان رضوی به تاجیکستان ۶۰۰ درصد رشد داشته است

رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت خراسان رضوی بیان کرد: این میزان صادرات در ماه های فروردین و اردیبهشت امسال ۹ میلیون دلار افزایش داشته است.

صادرات کالا از خراسان رضوی به تاجیکستان ۶۰۰ درصد رشد داشته است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدعلی امیرفخریان رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت خراسان رضوی در خبری اطلاع داد: صادرات کالا از استان به کشور تاجیکستان در سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۸ میلیون دلار بود که نسبت به سال ۱۳۹۹، رشدی هزار و ۶۰۰ درصدی داشت.

امیرفخریان در ادامه این خبر اضافه کرد: صادرات کالا از خراسان رضوی به تاجیکستان در فروردین ماه سال ۱۴۰۱ به چهار میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن، رشد ۹ هزار درصدی داشته است.

رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت خراسان رضوی افزود: این میزان صادرات در ماه های فروردین و اردیبهشت امسال ۹ میلیون دلار افزایش داشته است و در مجموع روند صادرات از خراسان رضوی به کشور تاجیکستان از سال ۱۴۰۰ رشدی قابل قبول داشته است،

وی همچنین تصریح کرد: در حالیکه پیش از این صادرات کالا به آن کشور روند نزولی داشت که بخشی از آن مربوط به محدودیتهای اعمال شده از سوی کشور ترکمنستان در ارسال کالا یا دریافت آن بین ایران و تاجیکستان بود.

رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت خراسان رضوی با اشاره به هدفگذاری دولت سیزدهم برای توسعه تجارت با کشور تاجیکستان یادآور شد: پیش بینی شده که حجم مبادلات کالا بین دو کشور تا پایان سال به ۵۰۰ میلیون دلار برسد، که بیشترین حجم تجاری در این بخش مربوط به استان خراسان رضوی است.

امیرفخریان در خاتمه خاطرنشان کرد: بعد از برپایی نمایشگاه ایران با محوریت خراسان رضوی در دوشنبه (پایتخت تاجیکستان) و عزم دولتهای دو کشور برای افزایش اعزام و پذیرش هیاتهای تجاری، روند صادرات کالا رو به رشد نهاده است که کماکان ادامه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه