English

مدیر کل دامپزشکی کردستان:

مردم از خرید گوشت در مسیرهای بین راهی خودداری کنند/ انجام ۱۸۰ هزار بازرسی در سطح استان کردستان

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: مردم جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری هایی همچون تب کریمه کنگو از خرید گوشت در مسیرهای بین راهی و قصابی های غیرمجاز خودداری کنند.

مردم از خرید گوشت در مسیرهای بین راهی خودداری کنند/ انجام 180 هزار بازرسی در سطح استان کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، مجتبی ورمقانی پیش از ظهر امروز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: سال گذشته 180 هزار بازرسی از مراکز تحت نظارت در حوزه عرضه، رستوران، غذای آماده، قصابی، مرغ فروشی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام شده است.

وی افزود: در نتیجه این بازرسی ها در سال گذشته 103 هزار کیلوگرم گوشت، مرغ، تخم مرغ، شیر و بوقلمون فاسد کشف و 539 پرونده قضایی تعزیراتی تشکیل شد.

مدیرکل دامپزشکی کردستان از پلمپ60 واحد صنفی متخلف در استان خبر داد و اظهار کرد: همچنین 5 کیلو و  100 گرم گوشت فاسد بسته بندی شده از فروشگاه های زنجیره ای و در یکی از فروشگاه های معروف سنندج تعداد 117 کارتن تخم مرغ تاریخ گذشته کشف شد.

ورمقانی ادامه داد: طی بازرسی از یک سفره خانه سنتی 30 کیلوگرم گوشت قرمز و مرغ کشف و منجر به جریمه 110 میلیون ریالی شد.

وی یکی از موارد غیرمجاز در کردستان را قصابی های غیرمجاز بین راهی عنوان کرد و یادآور شد: مردم از خرید هرگونه گوشت عرضه شده در مسیر جاده ها و فاقد علامت دامپزشکی خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی کردستان بیان کرد: بیماری تب کریمه کنگو بسیار خطرناک است و از هر 10 نفر 3 نفر فوت می کنند و انتقال این بیماری از دام های ذبح غیرمجاز بیشتر است.

ورمقانی با عنوان اینکه مراکز کشتارگاهی دام و مرغ استان نیز توسط نیروهای دامپزشکی کردستان نظارت می شود، گفت: سال گذشته از ورود 784 تن گوشت قرمز و مرغ آلوده و به مراکز عرضه جلوگیری شده است.

وی افرود: توسط اطلاعات مردمی و همکاران دامپزشکی یک سوله جوشکاری که در آن گوشت تاریخ گذشته نگهداری می شد کشف و به مراجع معرفی شد.

مدیرکل دامپزشکی کردستان اظهار کرد: همچنین در یکی از کبابی های معروف سنندج که ظاهر لوکس و زیبایی داشت متوجه شدیم که گوشت‌ فاسد و آلوده را در یخچال مغازه دیگری نگهداری و برای مصرف مشتری استفاده می کند.

ورمقانی با یادآوری کشف و ضبط 7 تن سوسیس و کالباس تاریخ گذشته در یک انبار در سنندج، ادامه داد: همچنین یک کارگاه گوشت غیرمجاز بلدرچین در تهران که برای کل کشور صادر می کند وقتی که وارد کردستان شد ما متوجه تخلف شدیم و همین اقدام باعث شد که این کارگاه غیرمجاز در تهران شناسایی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه