English

حبیب مسیحی تازیانی؛

معرفی ۲۴ صنعت آلاینده هرمزگان به سازمان امور مالیاتی

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان گفت: 24 صنعت آلاینده‌ای در سال گشته داشتیم و 196 اخطاریه عدم رعایت استانداردهای زیست محیطی صادر شده است که در خصوص اخذ عوارض نیز در سال گذشته همه صنایع آلاینده به سازمان امور مالیاتی معرفی شدند.

معرفی 24 صنعت آلاینده هرمزگان به سازمان امور مالیاتی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حبیب مسیحی تازیانی، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان در نشست خبری به مناسبت هفته‌ی محیط زیست ضمن پاسداشت این هفته ابراز داشت: سال گذشته در حوزه سرشماری گونه‌های زیستی افزایش 10 درصدی گونه‌ها را در مناطق چهارگانه داشتیم و 319 نمونه گیاهی و جانوری را برای استخراج دی‌ان‌ای موردبررسی قرار دادیم و از این تعداد حدود 70 نمونه از این گونه‌ها که خاص جنوب کشور است که برای بررسی‌های ژنتیکی به سازمان محیط‌زیست ارسال شد.

وی افزود: در سال 1400 حدود 127 باب کوخه در مناطق ساحلی و جزایر شناسایی و تخریب شد تا از شکار پرندگان شکاری جلوگیری شود.

مسیح تازیانی گفت: استان هرمزگان در اجرای قانون هوای پاک جزو 10 استانی است که بالای 90 درصد از مفاد این قانون در آن تحقق پیدا کرده است.

وی ابراز داشت: در یک سال گشته چهار بزغاله، هفت گربه وحشی، دو کَل وحشی و پنج پرنده شکاری بعد از تیمارداری و نگهداری با کمک دامپزشک‌ در حیات‌وحش رهاسازی شدند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان عنوان کرد: در حوزه تخلف‌های شکار و صید 135 نفر با 96 فقره تخلف شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند که شروع به شکار، شکار و زنده گیری جانداران جزو این تخلفات بوده است.

وی در ادامه گفت: در یک سال گشته 124 پرنده و 13 راس پستاندار شکار شده است و 115 مورد زنده گیری پرندگان و 50 مورد شکار غیرمجاز پستانداران، 9 موردخرید و فروش جانداران انجام شد و در این راستا حدود هزار متر رفع تصرف در حوزه تالابی، 28 مورد کشف سلاح غیرمجاز داشتیم و از این تعداد د.پو مورد از آن‌ها سلاح جنگی بوده است.

مسیح تازیانی ضمن اشاره به اینکه 120 مورد پایش در حوزه فاضلاب صنعتی انجام شده است، عنوان کرد: 9 آزمایشگاه‌ معتمد در استان فعال هستند که نسبت به سال 99 افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: 24 صنعت آلاینده‌ای در سال گشته داشتیم و 196 اخطاریه عدم رعایت استانداردهای زیست محیطی صادر شده است که در خصوص اخذ عوارض نیز در سال گذشته همه صنایع آلاینده به سازمان امور مالیاتی معرفی شدند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان بیان‌کرد: برای پایش رودخانه‌ها و خروجی آبشیرین‌کن‌ها و مزارع پرورش میگو 75 مورد پایش و برای شناگاه‌ها 150 مورد پایش در نوار ساحلی انجام شده است که دو مورد از این پایش‌ها از طریق دستگاه قضایی در حال پیگیری است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه