English

سیفی عنوان کرد:

تشکیل تمدن نوین اسلامی با جمعیت جوان و پویا امکان پذیر است

سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به مزایای فرزندآوری، گفت: تجربه ثابت کرده معمولا خانواده های دارای فرزندان بیشتر، در حوزه فرهنگی و اقتصادی در وضعیت بهتری قرار دارند.

تشکیل تمدن نوین اسلامی با جمعیت جوان و پویا امکان پذیر است

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، عبدالرضا سیفی در همایش هفته ملی جمعیت که امروز (۲ خردادماه) در تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، با اشاره به آثار کاهش نرخ جمعیت اظهار کرد: غایت تشکیل حکومت اسلامی در مبنای نگاه رهبر رسیدن به تمدن نوین اسلامی است؛ همه دانشمندان و نظریه پردازان حوزه جمعیت و سیاست، اتفاق نظر دارند که بدون وجود جمعیت و جامعه انسانی، تمدن بشری وجود ندارد بنابراین در صورتی که جمعیتی وجود نداشته باشد، رسیدن به غایت تشکیل تمدن نوین اسلامی امکان پذیر نخواهد بود.

وی افزود: علاوه بر اینکه آینده جامعه به رشد جمعیت نیاز دارد، تشکیل تمدن نوین اسلامی هم به جمعیت به ویژه جمعیت جوان نیاز دارد؛ جمعیت جوان می تواند پیشران کشور برای رسیدن به قله تمدن نوین اسلامی باشد.

سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: علاوه بر ازدیاد جمعیت باید به تربیت نسل تمدن ساز بپردازیم و باید جامعه به درجه ای از تعالی برسد تا پرچم دار سعادت بشری در جهان باشد که برای تحقق این موضوع به فرزندان سالم و صالح نیاز دارد.

سیفی بیان کرد: باید مبانی علمی تغییر بافت و رشد جمعیت کشور تدوین و به دستگاه های اجرایی منتقل شود.

وی با اشاره به مزایای فرزندآوری عنوان کرد: تجربه ثابت کرده معمولا خانواده های دارای فرزندان بیشتر، در حوزه فرهنگی و اقتصادی در وضعیت بهتری قرار دارند. در حال حاضر با وجود این که بسیاری از خانواده های تک فرزند وضعیت مالی خوبی دارند، با مشکلات فرهنگی عدیده ای مواجه هستند و فرزندان این خانواده ها با ضعف های بزرگی در حوزه ارتباط گیری با جامعه و خانواد ه رو به رو شده اند.  

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه