English

ابراهیم ناصری خبر داد:

شناسایی ۴۹ زنجیره مالی در خراسان رضوی

معاون سازمان صمت خراسان رضوی بیان کرد: اجرای طرح "تامین مالی زنجیره تولید" به منظور حمایت عملی از رونق تولید، اقتصاد دانش بنیان و کارآفرینی پایدار.

شناسایی ۴۹ زنجیره مالی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ابراهیم ناصری معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در سخنانی عنوان کرد: در راستای اجرای طرح "تامین مالی زنجیره تولید " به منظور حمایت عملی از رونق تولید، اقتصاد دانش بنیان و کارآفرینی پایدار، تاکنون ۴۹ زنجیره در استان شناسایی و به بانکها و وزارت متبوع اعلام شده است.

ناصری در ادامه این خبر تصریح کرد: این اقدام با هدف شفاف سازی در فرآیند تامین مالی زنجیره تولید و هدایت درست پرداخت تسهیلات در مسیر تولید انجام شده است.

وی متذکر شد: در این راستا از اول خرداد ماه امسال دیگر پرداخت تسهیلات بانکی به بخش تولید بدون استعلام فاکتورهای خرید از سامانه جامع تجارت مقدور نخواهد بود از این رو کل زنجیره تولید از واحد صنعتی تا توزیع کننده باید فاکتورهای خود را در سامانه جامع تجارت به ثبت برسانند.

معاون سازمان صمت خراسان رضوی همچنین تاکید کرد: این ۴۹ زنجیره مالی شناسایی شده به طور عمده در صنایع قطعه سازی، نساجی و مواد غذایی و برخی صنایع دیگر بوده است.

ناصری اظهار کرد: خراسان رضوی از حیث اقدامات انجام شده در خصوص اطلاع رسانی، هماهنگی و پیگیری ها برای شناسایی و معرفی این زنجیره های مالی در مقایسه با سایر استانها از رتبه خوبی برخوردار است.

وی افزود: با این حال تاکنون بانکهای خراسان رضوی هیچ پرداخت تسهیلات به زنجیره های مالی در بخش تولید در قالب طرح مزبور نداشته و مدعی هستند که باید شیوه نامه خاصی از بانک مرکزی به آنها ابلاغ شود در حالی که برخی بانکها در استانهای دیگر در شرایط مشابه، تسهیلاتی به بخش تولید پرداخت کرده اند.

ناصری خاطرنشان کرد: امسال از محل تسهیلات طرح رونق تولید و تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ تسهیلات خوبی برای بخش تولید استان در نظر گرفته شده است و از این طریق به منظور تامین مالی بخش تولید اقدام می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه