English

آغاز طرح رصد و پایش واحدهای خوراک دام و آبزیان در خوزستان

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خوزستان از شروع اجرای گام نخست طرح رصد و پایش کارخانه‌های تولیدی خوراک دام و آبزیان استان در روز شنبه خبر داد.

آغاز طرح رصد و پایش واحدهای خوراک دام و آبزیان در خوزستان

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان عبداله محمد حسنی گفت: اجرای طرح رصد و  پایش کارخانه‌های خوراک دام به منظور اطمینان از سلامت خوراک دام تولید شده دراین واحدها در۲ مرحله صورت می‌گیرد که مرحله نخست آن توسط کارشناسان اداره‌های دامپزشکی استان شروع شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مرحله شاخص‌های بهداشتی شامل شمارش و جستجوی اکلای، سالمونلا، شمارش قارچ، میزان رطوبت، پراکسید و آفلاتوکسین "بی یک " مورد پایش قرار می‌گیرد گفت: در صورت بالا بودن میزان هریک از این شاخص‌ها می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به چرخه تولید و در نهایت سلامت افراد جامعه وارد شود.
رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خوزستان ادامه داد: در صورت وجود هرگونه مغایرت با بخش های بهداشتی ، این اداره کل در واحد تولیدی خوراک دام و آبزیان ضمن  توقف کامل خط تولید نسبت به  شناسایی نقاط ضعف، حذف تهدیدات احتمالی، پاکسازی و شست و شوی همه تجهیزات چرخه تولید و انجام سایر اقدام‌های قانونی طبق ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی برای رفع نقص و ارتقا و بهبود کیفیت خوراک دام و آبزیان تولیدی اقدام خواهد شد.
به گزارش موج ، ۱۴ کارخانه خوراک دام و آبزیان در سطح خوزستان در شهرستان‌های اهواز، ایذه، بهبهان، دزفول، رامهرمز، شوشتر و ماهشهر فعال هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه