English

امیر سرتیپ رضا آذریان:

کنترل کامل مرزهای شرقی کشور با تجهیزات، تسلیحات و سامانه‌های اپتیکی

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش بیان کرد: تاکید برحفظ وحدت بین ارتش و سپاه دارم و این وحدت مایه موفقیت نیروهای مسلح در دوران مقدس و در مقابله با داعش و جریان‌های تکفیری در منطقه است.

کنترل کامل مرزهای شرقی کشور با تجهیزات، تسلیحات و سامانه‌های اپتیکی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، امیر سرتیپ رضا آذریان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش در سخنانی عنوان کرد: مرزهای شرقی کشور با تجهیزات، تسلیحات و سامانه‌های اپتیکی (دیداری) به طور کامل در کنترل است و حتی بر آن سوی مرز نیز رصد اطلاعاتی داریم.

امیر سرتیپ آذریان این سخنان را در پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد اظهار کرد و ادامه داد: هرچند هیچ خطری مرزهای شرقی را تهدید نمی‌کند اما مطابق فرامین رهبر معظم انقلاب، در مرزهای جمهوری اسلامی در کنار مرزبانی و با پشتیبانی مردم مستقر هستیم و دورتر از مرزهای جمهوری اسلامی را نیز رصد می‌کنیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش با اشاره به یاد ۲ شهید حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی تصریح کرد: بسیاری از متجاوزان مرزی دستگیر می شوند و تحویل مقامات قضایی می شوند و اینطور نیست که بگذاریم هر کسی به راحتی وارد مرزهای ما بشود، اجاره نمی‌دهیم اتفاق تلخ دیگری رخ دهد.

وی همچنین گفت: تاکید برحفظ وحدت بین ارتش و سپاه دارم و این وحدت مایه موفقیت نیروهای مسلح در دوران مقدس  و در مقابله با داعش و جریان‌های تکفیری در منطقه است.

امیر سرتیپ آذریان افزود: نیروهای متعهد ارتش در دوران انقلاب و حتی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در پیروزی‌های دهه فجر مشارکت کردند و پس از آن در تثبیت انقلاب نوپای اسلامی با عوامل تجزیه‌طلب در منطقه ترکمن صحرا و کردستان در کنار نیروهای مردمی رشادت آفریدند و نگذاشتند انقلاب به دست نااهلان بیفتد.

فرمانده ارشد ارتش در شمال شرق کشور متذکر شد: برخی در آن دوران حساس خواستار انحلال ارتش بودند و بودجه و امکانات آن را کم کردند؛ اما امام خمینی(ره) با آن بینش آسمانی ارتش را دوباره در کشور متولد کرد و ۲۹ فروردین را به عنوان روز ارتش نامگذاری نمود.

وی ابراز کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران پیش از انقلاب پیش رفته‌ترین ارتش منطقه بود اما در دوره بنی صدر از فعالیت موثر ارتش جلوگیری شد، با این حال  نیروی هوایی ارتش در نخستین روزهای جنگ، پاسخ قاطعی به تجاوزات صدام داد و با تدابیر فرماندهان وقت از پیشروی ارتش بعثی در داخل کشور جلوگیری شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش اعلام کرد: در جهاد تبیین باید ضمن بیان رشادتهای ارتش تفکر دشمنان برای نسل امروز بازگو شود، اگر جهاد تبیین مد نظر قرار گیرد، هیچوقت تهاجم ترکیبی دشمن اتفاق نمی افتد.

وی با اشاره به تشکیل سازمان های جهاد خودکفایی در ارتش یادآور شد:  امروز ارتش در نیروی زمین و هوایی و پدافند هوایی هیج نیازی به کشورهای دیگر ندارد به طوریکه خودمان قطعه می سازیم و هواپیماهای نظامی را "اورهال" می کنیم.

امیر سرتیپ آذریان خاطرنشان کرد: زمانی نمی دانستیم پهپاد چیست اما امروز نه تنها همه نیروهای مسلح  پهپاد می سازن، بلکه اقدام به تولید پهپادهای با برد بلند در ارتش شده است و از این بابت در ردیف پیشرفته‌ترین ارتشهای های جهان قرار داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه