English

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه:

بودجه آخر سالی وزارت نیرو، تصفیه خانه کرمانشاه را وارد مدار می کند

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار وزارت نیرو برای خرید تجهیزات تصفیه‌خانه شهر کرمانشاه در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ خبر داد.

بودجه آخر سالی وزارت نیرو، تصفیه خانه کرمانشاه را وارد مدار می کند

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشا، معاون عمرانی استاندار کرمانشاه  با اعلام خبر تخصیص اعتبار برای خرید تجهیزات تصفیه‌خانه شهر کرمانشاه توسط وزارت نیرو، گفت: باخرید این تجهیزات به زودی فاز اضطراری تصفیه خانه شهر کرمانشاه راه‌اندازی و آب آن وارد مدار آبرسانی می‌شود.

منوچهر فخری در جلسه بررسی وضعیت آب شهر کرمانشاه افزود: با راه اندازی این فاز از تصفیه خانه شهر کرمانشاه، حدود یک متر مکعب آب وارد شبکه آبرسانی شهر کرمانشاه می شود و مشکلات و تنش آبی منطقه ۲ این شهر را تا حد زیادی مرتفع می کند.

وی اولویت اول شرکت آب منطقه ای استان را راه‌اندازی فاز اضطراری تصفیه خانه شهر کرمانشاه دانست و گفت: تا پایان این هفته این شرکت باید برنامه زمان بندی تکمیل و راه اندازی فاز اضطراری تصفیه خانه شهر کرمانشاه را اعلام و طبق آن کار را به پایان برساند.

فخری همچنین تقویت و احداث ایستگاه پمپاژ آب به مخازن جنوب شهر کرمانشاه را از برنامه های مهم دیگر شرکت آب و فاضلاب و شرکت آب منطقه ای استان در سال جاری عنوان کرد و افزود: از مهم ترین مباحث حوزه شبکه آبرسانی شهر کرمانشاه اصلاح خطوط انتقال آب بین مخازن است که باید با جدیت تمام در دستور کار قرار گیرد زیرا اگر این خطوط فرسوده که باعث هدر رفت آب شرب می شوند اصلاح نشود هرچه آب هم وارد مدار کنیم، انگار کاری انجام نشده و مشکلات سرجای خودشان باقی می مانند.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود گفت: آخرین مطالعاتی که در حوزه آب شهر کرمانشاه انجام شده مربوط به ۱۲ سال پیش است که از آن زمان تا به امروز حدود یک چهارم جمعیت و وسعت این شهر افزوده شده، بنابراین باید حتما مطالعات جدید در مباحث آب شهری کرمانشاه در دستور کار قرار گیرد.

فخری بیان داشت: برای حل تنش آبی شهر کرمانشاه باید اقدامات حتما با کار کارشناسی شده و فنی انجام پذیرد، تا خدای نکرده حل یک بحران منجر به بحرانی دیگر در آینده نشود.

وی همچنین از شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه خواست حتما نسبت به تامین برق ایستگاه های پمپاژ آب و مخاذن آب در صورت قطعی برق با ۲ مدار کردن آنها پیش بینی های لازم داشته باشد زیرا با قطعی برق و خاموش شدن ایستگاه ها پمپاژ تصفیه خانه آب کرمانشاه؛ آب در خطوط منتقل نمی شود و در زمان وصل شدن برق ساعت زیادی طول می کشد آب دوباره به منازل مردم برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه