English

مدیرکل میراث‌ فرهنگی آذربایجان شرقی:

اسکان بیش از ۷۲ هزار گردشگر در مراکز اقامتی آذربایجان شرقی/ میانگین میزان اشغال هتل‌های استان ۶۷ درصد است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان ‌شرقی گفت: از ۲۵ اسفند تا امروز ۷۲ هزار و ۶۰۰ نفر مسافر در مراکز اقامتی استان اسکان یافته‌اند.

اسکان بیش از ۷۲ هزار گردشگر در مراکز اقامتی آذربایجان شرقی/ میانگین میزان اشغال هتل‌های استان ۶۷ درصد است

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده در پنجاه و دومین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، اظهارداشت: از ۲۵ اسفند تا امروز ۷۲ هزار و ۶۰۰ نفر مسافر در مراکز اقامتی استان اسکان یافته‌اند.

وی افزود: در استان ۱۲ هزار تخت اقامتی استاندارد در هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها و مهمان‌پذیرها وجود دارد که در این ایام براساس آمار سامانه جانا، میانگین اشغال هتل‌های استان تا این لحظه ۶۷ درصد است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۳۲ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان ‌شرقی در خصوص آمار بازدید از موزه‌ها و سایت های تاریخی استان نیز گفت: سامانه الکترونیکی دریافت بلیط این مراکز به سامانه ایران من متصل هستند که با ورود کد ملی اگر فردی ۲ دز واکسن خود را دریافت نکرده باشد امکان ورود به موزه‌ها و سایت‌های تاریخی وجود ندارد؛ بر این اساس مجموع فروش بلیط موزه‌ها تا ۵ فروردین، ۵۰ هزار و ۸۸۹ نفر بوده که به نسبت مشابه سال گذشته ۲۷۶ درصد افزایش فروش بلیط داشته‌ایم.

مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مبادی مرزی استان، گفت: اقدامات کنترلی در مرزهای نوردوز و جلفا به خوبی انجام می‌شود.

جعفر رزمی افزود: قوانین کشورهای مقابل برای مسافرانی که قصد خروج از کشور را دارند به طور کامل اطلاع‌رسانی می‌شود تا دچار مشکل نشوند و مسافران خارجی که قصد ورود به کشور را دارند نیز باید 2 دوز واکسن را دریافت کرده و یا تست ۴۸ ساعته داشته باشند، در غیر این صورت برگشت داده می‌شوند.

وی گفت: از ۲۵ اسفند تا ۴ فروردین ماه جاری یک هزار و ۵۸۵ مسافر از نقطه مرزی نوردوز وارد کشور شده و ۳ هزار و ۶۰۹ مسافر نیز خارج شده‌اند.

رزمی اظهار داشت: در همین مدت از پایانه مرزی جلفا ۳ هزار و ۱۴۹ نفر وارد و ۴ هزار و ۶۹۹ نفر نیز خارج شده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه