English

شهریار عباسی:

کمیته اقدام می تواند بسیاری از گره‌های اقتصادی را باز کند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام : هدایت سرمایه گذاران به سمت تکمیل زنجیره های تولید اولویت ما در حوزه اقتصادی سال آینده است.

کمیته اقدام می تواند بسیاری از گره‌های اقتصادی را باز کند

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، شهریار عباسی صبح امروز در نشست هماهنگی امور اقتصادی با تبریک میلاد یگانه منجی عالم بشریت و آرزوی سالی پر خیر و برکت برای مردم استان گفت: اولین اقدام حوزه اقتصاد در استان ورود استاندار به مسئله نان بود که با نظارت ها و برنامه ریزی های انجام شده تقریبا بخشی از مشکلات این حوزه مرتفع شد و در حال پیگیری هستیم که دیگر مشکلات را نیز به زودی برطرف شود و با بهینه سازی برخی از دستگاهها با تخصیص اعتبارات مناسب و به روز کردن آمار جمعیتی شهرستان های مختلف و پالایش خبازانی که در شهرستان های مختلف حضور داشتند از جمله اقدامات صورت گرفته برای ساماندهی بحث نان در استان بوده است .

معاون امور اقتصادی استانداری ایلام به تشکیل فن بازار استان ایلام اشاره کرد و بیان داشت: فن بازار به عنوان حلقه مفقوده ارتباط تولید و علم است که می تواند تحولی در بحث صنایع تولیدی دراستان ایجاد کند که خوشبختانه تشکیل شده است.

 وی از تشکیل اطلس اراضی قابل واگذاری برای سرمایه گذاری اشاره کرد و ادامه داد: ورود به بحث بازارچه های مرزی از دیگر اقدامات مناسب برای تحول اقتصادی استان است که در این خصوص نشست ها و دیدارهای مناسبی در خصوص مرز هلاله شمالی و چنگوله صورت گرفته است و در برنامه های آتی بحث چیلات را هم پیگیری خواهیم کرد.

این مسئول با بیان این‌که ورود به تنظیم بازار در حوزه توزیع کالاهای اساسی یکی دیگر از اقدامات انجام‌شده است افزود: در حوزه کالاهای اساسی و در توزیع میوه شب عید کارهای خوبی صورت گرفته است.

عباسی جذب بالای ۹۰ درصدی اعتبارات تبصره ۱۶ را از اقدامات مناسب در حوزه معیشت مردم خصوصا در شب عید دانست و ابراز داشت: در خصوص تسهیلات تبصره ی ۱۸ هم پیگیری های مناسبی صورت گرفته است تا بانک ها مساعدت های بیشتری داشته باشند و در خصوص جذب سرمایه گذار هم پیگیری های خوبی صورت گرفته و با بیش از دهها سرمایه گذار در تهران و استان رایزنی‌هایی انجام شده است و کتابچه سرمایه گذاری استان به سه زبان ترجمه شده است.

وی معارضین محلی را به عنوان یکی از موانع سرمایه گذاری در استان دانست و گفت: پشت پرده بسیاری از فعالیت های اقتصادی در استان مافیاهایی شکل گرفته که سفره مردم را هدف گرفتند و با حضور دوستان و اشتراک گذاری اطلاعات می توان مشکلات و مسائل را برطرف نمود.

معاون استاندار با اشاره به سیاست های اقتصادی استان در سال ۱۴۰۱ افزود: در سال آینده هم از طریق جلسات کمیته تسهیل و دیگر کمیته ها از جمله تبصره های ۱۶ و ۱۸ برای تأمین سرمایه اولیه صنایع پیگیری لازم را خواهیم داشت و بحث سامانه جامع می تواند به توسعه متوازن استان کمک کند چرا که سرمایه گذاری ها نباید به صورت شاخه ای تقویت شود مثلا در بحث سیلوها تعداد سیلوهای استان مازاد بر ظرفیت استان است و نباید اجازه دهیم این اتفاق به سمت دیگر صنایع هم میل می کنند و سیاست ما تکمیل زنجیره ی تولید در استان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه