English

با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان انجام شد؛

برگزاری ویژه برنامه تولیدات فرهنگی هنری، هنر و حکمت در کاشان

ویژه برنامه تولیدات فرهنگی هنری، هنر و حکمت در سال پایتختی نهج البلاغه ایران، در فرهنگسرای مهر کاشان با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان برگزار شد.

برگزاری ویژه برنامه تولیدات فرهنگی هنری، هنر و حکمت در کاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان،حضور نماینده ولی فقیه کاشان و اعضای شورای اسلامی شهر، مسئولان و جمعی از روحانیون و مدیران، ویژه برنامه تولیدات فرهنگی هنری ، هنر و حکمت در سال پایتختی نهج‌البلاغه ایران در فرهنگسرای مهر کاشان برگزار شد.

شهردار کاشان در این مراسم، شرط ماندگاری انقلاب اسلامی را نهج‌البلاغه دانست و گفت: نهج‌البلاغه علاوه بر اینکه یک اثر بسیار ارزشمند دینی است، تبیین کننده مستمر زیست مومنانه و حکیمانه برای تک تک افراد جامعه می‌باشد.

حسن بخشنده امینه با بیان اینکه مسئولان فرهنگی کشور باید به منظور رفع معضلات اجتماعی نکات و آموزه‌های دینی نهج‌البلاغه را در جامعه پیاده نمایند، گفت: به دلیل علاقه‌مندی مردم دارالمومنین کاشان به اهل بیت (ع) و پتانسیل‌های فراوان دینی و مذهبی وظیفه مسئولان فرهنگی کاشان در پایتختی نهج‌البلاغه ایران با برگزاری همایش‌های مختلف در تبیین مبانی دینی این کتاب ارزشمند باید دوچندان باشد.

وی، با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری اینگونه مراسم‌ها در ترویج فرهنگ نهج‌البلاغه و با تاکید بر لزوم تداوم همایش‌های نهج‌البلاغه، به اجرای ۲۰ فعالیت فرهنگی و هنری در سال پایتختی نهج‌البلاغه ایران در شهرداری کاشان اشاره کرد و گفت: استفاده از این کتاب ارزشمند در بدنه شهر کاشان تأثیر بسیار زیادی در افکار عمومی جامعه خصوصاً مدیران و پرسنل شهرداری این شهر داشته است.

شهردار کاشان، به رونمایی از کتاب تفکر و انقلاب در نهج‌البلاغه، برگزاری مسابقات مهر و تفسیر هفته‌ای سه بار حکمت‌های حضرت علی (ع) توسط امامان جماعت در نمازخانه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و برگزاری مسابقات بانی مهر کاشان اشاره کرد و گفت: راه اندازی پویش‌های مختلف نهج‌البلاغه در فضای مجازی، اجرای طرح‌های بانی مهر ویژه نمازگزاران، ساخت موسیقی همای رحمت و مستندات ابوالرضا راوندی به عنوان آئین نامه انقلاب اسلامی و نصب بنرهای مختلف سخنان گهر بار حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه در سطح شهر از دیگر برنامه‌های شهرداری این شهر در سال پایتختی نهج‌البلاغه ایران در شهرداری این شهر می‌باشد.

گفتنی است؛ در این مراسم، از مستندات ابوالرضا راوندی، کتاب نمایشنامه «شب بود و من بودم»، شرح آفتاب و بسته فرهنگی حکمتانه رونمایی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه