English

استاندار مازندران:

ترویج فرهنگ اقامه نماز در گرو برنامه های فاخر و اثرگذار است

استاندار مازندران گفت: ترغیب و ترویج فرهنگ اقامه نماز نیاز به برنامه های فرهنگی فاخر و اثرگذار دارد. ‎

ترویج فرهنگ اقامه نماز در گرو برنامه های فاخر و اثرگذار است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید محمود حسینی پور در سومین جلسه شورای اقامه نماز استان که به ریاست نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در مورد فریضه نماز در گام دوم انقلاب بیان فرمودند: «با کمی تأمل و تفکر می‌بینیم که یکی از مهمترین این فرایض اقامه نماز هست که در زمان انقلاب مساجد را از حالت انفعال خارج و به حالت فعال و ضد طاغوت و شاه تبدیل کرد و در زمان 8 سال دفاع مقدس نیز بیش از 95 درصد از شهدای جنگ بچه های مسجد و نمازی بودند»، اظهار داشت: در آموزه های دینی ما نماز مفهومی متعالی دارد و اساس، محور و ستون دینداری محسوب می شود.

وی با بیان این که در تاریخ بیش از 4 دهه از حیات انقلاب اسلامی آن بخش هایی از انقلاب که پیشرفت و توسعه پیدا کرد، ریشه آن به توجه به نماز باز می گردد، ادامه داد: اگر امروز ناهنجارهای اجتماعی موجب رنجش جامعه شد به خاطر این است که مساجد ما خلوت تر شد و توجه به نماز کم شد چرا که نماز در عرصه های مهم اجتماعی ما اثرگذار است.

استاندار مازندران با اشاره به این که نماز باید در صدر فعالیت های معنوی فرهنگی اداری قرار گیرد، افزود: ترغیب و ترویج نماز نیاز به برنامه های فرهنگی فاخر و اثرگذار دارد و با بخشنامه و دستور اداری نمی شود در این زمینه ورود کرد.

وی با تأکید بر این که اقامه نماز جماعت از برکات بسیاری برخوردار است و در ادارات نیز چونان فضای جامعه باید استمرار یابد و تقویت شود، گفت: نماز بازدارنده از آسیب های اجتماعی در سطوح مختلف است و صفوف مسلمانان را متحدتر می کند.

حسینی پور با اشاره به این که سند تحول فریضه نماز می بایست در دستور کار شورای اقامه نماز و به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد، بیان داشت: برای تقویت فرهنگ نماز باید یک برنامه اجرایی و عملیاتی برای این سند تهیه، تدوین و عملیاتی شود.

وی خاطرنشان ساخت: وقتی می گوییم مازندران دیارعلویان است، می بایست شاخصه های آن مشخص شود که نماز پرچم دیارعلویان است و باید برگردیم به اصالت خودمان که اگر می گوییم توجه به نماز در تمام عرصه ها می بایست وجود داشته باشد ما مسئول فراهم کردن اماکن مناسب برای نماز خواندن مسافران در جاده ها و محدوده های بین راهی هستیم و بحمدالله خیرین زیادی هم در این راستا اعلام آمادگی کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه