English

اسدالله محسن زاده خبر داد:

ایجاد ۵ هزار فرصت شغلی جدید در کشت و صنعت مغان

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: در صورت اخذ تسهیلات لازم 5 هزار شغل جدید در این شرکت ایجاد می‌شود.

ایجاد 5 هزار فرصت شغلی جدید در کشت و صنعت مغان

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، اسدالله محسن زاده ، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: برای شکوفایی بیشتر شرکت، برنامه توسعه ۲۳ هزار میلیارد تومانی آماده و جهت پیگیری به وزارت جهاد کشاورزی ارسال شده است که در صورت اخذ تسهیلات لازم می توان برای 5 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرد.

وی افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته وضعیت شرکت رو به بهبود است و برای بالندگی آن برنامه پنج ساله توسعه تدوین شده است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با اشاره به افزایش میزان تولیدات دامی در کشت و صنعت مغان گفت: در یک سال گذشته تعداد دام شرکت از ۱۷ هزار و ۳۰۰ راس به ۲۰ هزار و ۶۰۰ راس افزایش یافته و با تامین به‌موقع نهاده‌های دامی، بهبود کیفیت جیره غذایی و بهداشتی‌تر کردن محیط نگهداری دام‌ها حدود پنج کیلوگرم میزان استحصال شیر خام را به ازای هر راس دام افزایش داده‌ایم.

محسن زاده گفت: با توجه به اقدامات انجام شده میزان تولید شیر خام در مجتمع دامپروری شرکت از بدو تاسیس تاکنون رکورد زده و به مقدار ۲۳۰ تن در روز رسیده است.

وی می گوید:با وجود کاهش 3 هزار هکتار از اراضی شرکت ناشی از واگذاری آن به عشایر میزان تولیدات شرکت افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: ۵۰۰ هکتار از اراضی کشت و صنعت مغان آبیاری مدرن می‌شود که برای آبیاری ۵۰۰ هکتار از اراضی در آینده به روش تیپ که همان آبیاری مدرن است، برنامه ریزی و اقدامات لازم انجام شده است.

محسن زاده افزود: احداث ۱۰ جایگاه گاو خشک به مساحت ۲۵ هزار مترمربع، تسطیح اراضی غیرقابل کشت شرکت جهت کشت صنوبر واقع در بخش ۹ به مساحت هشت هکتار، احداث پمپاژ و فیلتراسیون طرح ۹۲ هکتاری انگور و زیتون، سیلوی خندقی ۱۷ هزار تنی واقع در مجتمع دامپروری، پروژه زهکشی اراضی بخش ۶ به مساحت ۲۰ هکتار، تبدیل اراضی بایر به دایر (تسطیح اراضی) بخش ۶ و تکمیل و راه اندازی گلخانه یک هکتاری جهت نگهداری گلدان های درختچه میوه بصورت قرنطینه از جمله طرح هایی است که با تخصیص اعتبار از محل منابع داخلی افتتاح و به مرحله بهره‌برداری رسید.

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با داشتن اراضی وسیع زراعی، ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغات میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر از شرکت‌های منحصر بفرد کشور محسوب می‌شود.

این شرکت در اجرای قانون خصوصی‌سازی در سال ۱۳۸۸ در لیست واگذاری‌ها قرار گرفت و بعد از چهار فقره آگهی درسال ۱۳۹۷ به بخش خصوصی واگذار شد.

این واگذاری با توجه به اعتراض‌هایی که بدنبال داشت در شانزدهم مهرماه سال ۱۳۹۹ با پنج رای موافق و یک رای مخالف هیات داوری ابطال شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه