English

رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی:

آذربایجان شرقی استانی جذاب برای سرمایه‌گذاران است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، استان را استانی جذاب برای سرمایه‌گذاران عنوان کرد و گفت: مجموعه مسئولان استان به ویژه سازمان صمت آماده استقبال از حضور سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و کسب و کارها است.

آذربایجان شرقی استانی جذاب برای سرمایه‌گذاران است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، صابر پرنیان با تبریک ایام مبارک دهه فجرانقلاب اسلامی، اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی از نظر تعداد واحدهای فعال در صنایع فولادی ، رتبه یک کشوری را به خود اختصاص داده است و توسعه هرچه بیشتر این صنعت ثروت‌زا، ارزآور و اشتغالزا رونق و توسعه اقتصادی استان را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به رشد ۴۵ درصدی وزنی و رشد ۴۰ درصدی ارزش کالاهای صادراتی کشور در ۱۰ ماهه سال‌جاری با وجود تمام مسائل موجود اعم از تحریم های ظالمانه ، شیوع بیماری کرونا و مسدودیت مرزها، افزود: رشد ۲۰ درصدی ارزش کالاهای صادراتی آذربایجان شرقی در ۱۰ ماهه امسال نشان از توانمندی و ظرفیت های بسیار بالای واحدهای صنعتی استان در تولید کالاهای باکیفیت و صادرات محور دارد.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید با برنامه محوری از فرصت استثنایی و بازار ۵۰۰ میلیون نفری کشورهای همسایه در راستای توسعه صادرات استان نهایت بهره را ببریم، اضافه کرد: آذربایجان شرقی با تکیه بر ظرفیت‌های بخش خصوصی توانمند، فعالیت واحدهای صنعتی و شرکت های خدمات فنی - مهندسی و همچنین وجود نیروی انسانی متخصص و دانشگاههای معتبر متعدد، توان ارتقای جایگاه استان در ارائه خدمات و تولید کالاهای باکیفیت، قابل رقابت و صادرات محور به کشورهای همسایه را دارد.

وی بخش خصوصی استان را در ایجاد اشتغال و توسعه پایدار پیشرو دانست و گفت : حاکمیت وظیفه سیاست گذاری و تسهیل گری را داشته و محور کار بخش خصوصی است و ما می توانیم با استفاده از فرصت های موجود افزایش ظرفیت های صادراتی بیش از این نیز در استان داشته باشیم.

پرنیان با اشاره به فرایند احصاء و پیگیری جدی مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد اقتصاد مقاومتی استان ، تاکید کرد: استاندار آذربایجان شرقی محور فعالیت های مسئولان استانی را بر پایه رفع موانع تولید قرار داده و در همین راستا تمامی مصوبات ستاد تسهیل برای همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان لازم الاجراست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، استان را استانی جذاب برای سرمایه‌گذاران عنوان کرد و افزود: مجموعه مسئولان استان به ویژه سازمان صمت آماده استقبال از حضور سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و کسب و کارها می‌باشد و بستر مناسب برای تداوم تولید و توسعه واحدهای صنعتی استان را بیش از گذشته فراهم خواهیم کرد.

وی بر تعامل و هم افزایی دستگاه‌های متولی برای رفع چالش‌هایی نظیر تامین مواد اولیه ، تامین مالی و تسهیلات و نوسازی و بهسازی تجهیزات و ماشین آلات واحدهای صنعتی تاکید کرد و گفت: نگاه ویژه‌ای به محیط زیست داریم و با الگو گرفتن از سند آمایش استان و استفاده از ظرفیت های موجود ، توسعه همه جانبه منطقه را استمرار خواهیم داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه