English

محمد مهدی طهرانچی:

برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی و هنری امامت و مهدویت

رییس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: دانشگاه، امامت و مهدویت را به عنوان موضوع محوری جشنواره انتخاب کرده و بدان پرداخته است و امامت و مهدویت دو بال هستند.

برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی و هنری امامت و مهدویت

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد مهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی در سخنانی عنوان کرد: جشنواره علمی، فرهنگی و برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی و هنری امامت و مهدویت در مشهد هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی آغازی بر نقش آفرینی دانشگاه در ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

طهرانچی این سخنان را در افتتاحیه نخستین جشنواره فرهنگی و هنری امامت و مهدویت و همچنین آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی شعر مولود کعبه در مرکز پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد اظهار کرد و ادامه داد: این جشنواره از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین اضافه کرد: اینکه چرا دانشگاه، امامت و مهدویت را به عنوان موضوع محوری جشنواره انتخاب کرده و بدان پرداخته است، امامت و مهدویت دو بال هستند، امروزه در جهان غرب بحث یکپارچگی اجتماعی و جهانی سازی با مدل مد نظر خود مطرح است، همچنین در شبکه‌های اجتماعی شاهد آن هستیم که فرهنگ‌ها با یکدیگر ترکیب و تلفیق شده است.

وی تصریح کرد: جشنواره فرهنگی و هنری امامت و مهدویت برای ما نگاه دوباره علمی است، و علمی که در ابعاد و ساختار مختلف ساخته شده، علم "رب العالمین" نیست، چرا که ذات آن در علوم انسانی مبتنی بر گزاره‌ها و سنت‌های الهی نبوده، از این رو لازم است نگاه قرآنی در این حوزه داشته باشیم.

طهرانچی در خاتمه یادآور شد: از ۱۳ رجب همزمان با میلاد امام علی (ع) تا ولادت امام زمان (عج) جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی آغازی بر نقش آفرینی دانشگاه در ایجاد تمدن نوین اسلامی با تمسک با امام هشتم (ع) است و این جشنواره در دوره آتی در کل کشور برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه