English

اطلاعیه دفتر نمایندگی ولی فقیه در خصوص خرید و مصرف ماهیان حرام گوشت

در این اطلاعیه با اشاره به برخورد گروه‌های نظارتی دامپزشکی با عوامل توزیع این‌گونه آبزیان از شهروندان تقاضا شده است هنگام خرید انواع ماهی دقت داشته باشند.

اطلاعیه دفتر نمایندگی ولی فقیه در خصوص خرید و مصرف ماهیان حرام گوشت

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، در اطلاعیه دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی خراسان رضوی آمده است: اخیرا عده‌ای سودجو، اقدام به فروش ماهی و آبزیان حرام تحت عناوینی، چون ماهی پرورشی، ماهی تازه بوشهر و جنوب در نقاط مختلف مشهد و شهرستان‌ها و روزبازار‌ها و میادین تره بار و جاده‌های استان می‌کنند که فروش این گونه آبزیان در وانت‌ها و خودرو‌های سواری و به قیمت نازل صورت می‌گیرد.

همچنین در این اطلاعیه با اشاره به برخورد گروه‌های نظارتی دامپزشکی با عوامل توزیع این‌گونه آبزیان از شهروندان تقاضا شده است هنگام خرید انواع ماهی دقت داشته باشند که این فرآورده خام حیوانی را از مراکز عرضه مجاز که دارای مجوز‌های کسب و مجوز‌های بهداشتی از اتحادیه‌ها و سایر دستگاه‌های بهداشتی استان هستند.

در ادامه گفته شده: معمولا تحت نظارت دوره‌ای دامپزشکی فعالیت می‌کنند تهیه نمایند و هنگام تهیه آن‌ها دقت کنند تا گواهی حمل صادر شده توسط دامپزشکی از سوی فروشنده ارایه شود و از خرید ماهی از دستفروشان و یا خودرو‌ها و فروشندگان سیار اکیدا خودداری کنند.

این اطلاعیه تاکید کرده است: برابر آیات شریفه قرآن و روایات اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و فتاوی کلیه مراجع عظام تقلید ماهیان بدون فلس و پولک از آبزیان حرام بوده و غیر قابل مصرف خوراکی است مانند تمامی انواع مار ماهی‌ها و گربه ماهی‌های دریایی و رودخانه‌ای و ماهی مرکب و انواع خرچنگ‌های رودخانه‌ای و دریایی و انواع کوسه ماهی‌ها.

در ادامه اطلاعیه یادآور شده: شایسته است تمامی عزیزان و شهروندان گرامی از خرید آبزیان حرام و مشکوک و ماهیانی که سر و دم آن‌ها زده شده و نوع آن‌ها مشخص نیست خودداری کنند.

در خاتمه این اطلاعیه متذکر شده است: در صورت هرگونه ابهام و نیز برای گزارش فروش ماهی و دیگر فرآورده‌های خام دامی توسط افراد دوره گرد و فاقد هویت، موارد را در اسرع وقت به دفتر نمایندگی، ولی فقیه مستقر در اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی و یا سامانه ۳۰۰۰۰۱۵۱۲ پیامک کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه