English

فریده فرخی:

مساله جمعیت در بحث سیاست‌گذاری یک مساله بنیادین است

مسئول امور مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: زوج‌هایی که خدمات را در بخش دولتی دریافت می‌کنند، ۹۰ درصد پوشش بیمه‌ای برایشان اعمال می‌شود و زوج‌های نابارور نیز به شرط دارا بودن بیمه پایه مشمول آن هستند.

مساله جمعیت در بحث سیاست‌گذاری یک مساله بنیادین است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، فریده فرخی مسئول امور مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سخنانی عنوان کرد: پوشش بیمه‌ای خدمات درمان ناباروری، جایگزین "پوشش حمایتی" وزارت بهداشت شده است و رفع مشکل ناباروری زوجین، هم به افزایش نرخ رشد باروری و هم به سلامت زوجین نابارور و خانواده‌های آنان در ابعاد اجتماعی، روانی و معنوی کمک می‌کند.

 فرخی در ادامه اظهار کرد: در قالب طرح پوشش بیمه‌ای "خدمات درمان ناباروری"، مراکز موظف به ارائه خدمت با پوشش بیمه‌ای هستند، همچنین نحوه پرداخت منظم‌تر و از معوقات طولانی هم پیشگیری خواهد شد.

مسئول امور مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین گفت: در مورد خدمات درمان ناباروری تحت پوشش بیمه نیز، تمامی خدمات درمان ناباروری شامل ویزیت، پاراکلینیک، دارو و لوازم مصرفی و اقدامات تشخیصی و درمانی برای زوجین ناباروری اولیه و ثانویه که شناسایی و ثبت شده‌اند، ارائه می‌شود و هرسال خدماتی به این بسته خدمتی تعریف شده، اضافه شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تمام مواردی که در آخرین نسخه بسته خدمتی حمایت از زوج‌های نابارور وجود داشت، توسط بیمه‌ها تحت پوشش قرار گرفته است و خدمات مشمول برای هر زوج در سال، بسته به نیاز و نوع ناباروری آن‌ها و روش‌های کمک باروری شامل انتقال جنین، تلقیح داخل رحمی، سونوگرافی‌های واژینال یا ابدومینال (طبق بسته خدمات)، دارو‌های درمان ناباروری با پوشش ۹۰ درصدی خواهد بود.

مسئول امور مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد متذکر شد: جراحی‌های درمان ناباروری مردان، دارو‌های درمان ناباروری مردان، آزمایشات ژنتیکی آزواسپرمی هم طبق استاندارد خدمت است.

فرخی ادامه داد: زوج نابارور می‌توانند به مراکز ناباروری یا مطب و درمانگاه اعم از دولتی، خصوصی، خیریه، عمومی غیردولتی به متخصص زنان، متخصص اورولوژی، پزشک عمومی، فلوشیپ نازایی و آندرولوژیست، مراجعه کرده و به عنوان زوج نابارور ثبت شده و نشاندار شوند.

حمایت از زوج‌های نابارور

وی اذعان کرد: باید توجه کرد که سقف پوشش بیمه‌ای و تعرفه‌ها مشخص است و اگر زوج‌ها به مراکز خصوصی مراجعه کنند، خودشان باید مابه‌التفاوت تعرفه خصوصی و غیر دولتی را بپردازند و ۹۰ درصد براساس هزینه بخش دولتی تحت پوشش قرار می‌گیرد.

فرخی گفت: زوج‌هایی هم که خدمات را در بخش دولتی دریافت می‌کنند، ۹۰ درصد پوشش بیمه‌ای برایشان اعمال می‌شود و تمامی زوج‌های نابارور به شرط دارا بودن بیمه پایه مشمول این دستورالعمل قرار می‌گیرند؛ در زمینه ارائه خدمات درمان ناباروری هم یک شرط سنی داریم که زنان زیر ۴۵ سال است؛ زیرا بعد از این سن، ارائه درمان اثربخش نیست.

 مسئول امور مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه یادآور شد: مساله جمعیت در بحث سیاست‌گذاری یک مساله بنیادین است و با توجه به تحلیل‌های انجام شده، کشورمان در این زمینه در شرایط مطلوبی قرار ندارد.

فرخی در خاتمه خاطرنشان کرد: براساس بند یک سیاست‌های جمعیتی مقام معظم رهبری ابلاغی ۳۰ اردیبهشت سال ۹۳ مبنی بر ارتقا، پویایی و بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری، دسترسی همه افراد به خدمات درمان ناباروری ضروری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه