English

حمید ضمیری:

ضوابط بلندمرتبه‌سازی جنوب‌غرب مشهد تا ماه آینده به قطعیت خواهد رسید

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد بیان کرد: مادامی که ضوابط بلندمرتبه‌سازی توجیه اقتصادی نداشته باشند، سرمایه‌گذار از آن استقبال نمی‌کند و چنین ظرفیتی بلااستفاده خواهد ماند.

ضوابط بلندمرتبه‌سازی جنوب‌غرب مشهد تا ماه آینده به قطعیت خواهد رسید

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حمید ضمیری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهدمقدس در خبری اعلام کرد: پهنه‌های بلندمرتبه‌سازی در برخی محور‌های اصلی و مستعد به تصویب رسیده و به زودی قطعی می‌شود؛

ضمیری در ادامه افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته، در حوزه جنوب‌غرب تا یک ماه آینده، ضوابط قطعی و به سرمایه‌گذاران عرضه خواهد شد و بلندمرتبه‌سازی یکی از گونه‌‎های ساخت‌وساز در شهر‌ها و به ویژه کلانشهر‌ها محسوب می‌شود.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد همچنین ادامه داد: برخی سرمایه‌گذاران تمایل زیادی برای ورود به این عرصه دارند و برهمین اساس، پیگیری‌های جدی از سوی شورای شهر، دادستانی و اداره‌کل راه‌وشهرسازی انجام و کلیات ضوابط بلندمرتبه‌سازی در کمیته فنی شورای عالی شهرسازی مطرح شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: مراحل اولیه تصمیم‌گیری و تصویب این ضوابط طی شده، ولی براساس مذاکراتی که با معاونت عمرانی استانداری خراسان رضوی داشته‌ایم، قرار شده ضوابط بلندمرتبه‌سازی در یک جلسه کارشناسی، به‌روز و به نحوی ضوابط تنظیم شود که امکان سرمایه‌گذاری فراهم آید و پروژه‌ها توجیه اقتصادی داشته باشند.

ضمیری متذکر شد: در این مرحله یک پهنه و لبه برای بلندمرتبه‌سازی به تصویب رسیده است و علاوه‌بر این موارد، در کنار برخی ایستگاه‌های قطارشهری نیز شاهد زون بلند مرتبه‌سازی خواهیم بود.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد یادآور شد: مادامی که ضوابط بلندمرتبه‌سازی توجیه اقتصادی نداشته باشند، سرمایه‌گذار از آن استقبال نمی‌کند و چنین ظرفیتی بلااستفاده خواهد ماند و لذا امیدواریم ضوابط مناسب در شورای عالی شهرسازی و معماری تصویب شود.

ضمیری در خاتمه تصریح کرد: لزوم ایجاد گفتمانی مشترک بین استانداری خراسان رضوی، اداره‌کل راه‌وشهرسازی، شورای شهر و شهرداری مشهدمقدس برای تدوین ضوابط راه‌گشا و مشوق به منظور احیاء صنعت ساختمان در مشهد یک ضرورت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه