English

موج گزارش می‌دهد؛

هرمز و معضل ناپایداری سوخت‌رسانی

کمبود سوخت در جزیره‌ی هرمز سبب ایجاد بازار سیاه، سخت‌تر شدن معیشت صیادان و شاغلان بخش گردشگری و اختلال در رفت‌وآمد شهروندان شده است.

هرمز و معضل ناپایداری سوخت‌رسانی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «هرمز» یکی از جزایر محبوب هرمزگان برای گردشگران است که هرساله حتی در شرایط اپیدمی کرونا، صدها هزار نفر را از سراسر کشور به خود جذب می‌کند اما متأسفانه با گذشت سال‌ها و علی‌رغم اعتراض متعدد ساکنان، امکانات زیرساختی و رفاهی در این جزیره از سطح حداقل‌ها صعود نکرده است و حتی اهمیت هرمز به‌عنوان یکی از قطب‌های گردشگری جنوب کشور، نتوانسته راه گشای حل معضلات این جزیره باشد.

*سختی زندگی هرمزنشینان

کمبود امکانات زیرساختی باعث ایجاد اختلالات بسیاری در زندگی روزمره شهروندان این جزیره شده است، در تازه‌ترین اخبار، چالش‌های مربوط به تأمین سوخت بار دیگر سختی زندگی جزیره‌نشینان را برجسته کرده و امروز رفع چالش تأمین سوخت یکی از ابتدایی‌ترین و درعین‌حال مهم‌ترین مطالبات هرمزنشینان است.

*موضوع تکراری نبود سوخت در تابستان

خبرگزاری موج برای بررسی زوایای مختلف چالش کمبود سوخت در هرمز به سراغ تنی چند از ساکنان این جزیره رفت که یکی از شهروندان ضمن بیان اینکه کمبود سوخت در تابستان برای ما بدل به امری عادی شده است، اظهار داشت: کمبود سوخت در هرمز در این ایام مسئله‌ی جدیدی نیست و بارها پیش‌آمده است که در بازه‌های زمانی پنج تا 6 روزه شهروندان در تأمین سوخت با مشکل روبه‌رو شوند.

*یک و نیم لیتر بنزین 9 هزار تومان

وی ادامه داد: در این برهه مردم مجبور می‌شوند برای تأمین سوخت موردنیاز به بندرعباس سفر کنند یا بنزین را با چند برابر قیمت بخرند و درازای خرید یک لیتر و نیم بنزین 9 هزار تومان پرداخت کنند.

این شهروند هرمزی با اشاره به شرایط بد جوی و گرمای طاقت‌فرسای هوا گفت: شهروندان برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت مجبور هستند بدون روشن کردن کولر با اتومبیل تردد کنند یا اصلاً قید استفاده از وسایل نقلیه را بزنند.

*پس از دو هفته معطلی

وی تصریح کرد: بالغ‌بر دو هفته است که با مشکل روبه‌رو هستیم و دیروز بعد از این مدت طولانی به جزیره سوخت ارسال شده است.

این شهروند افزود: این در حالی است که جزیره هرمز تنها یک پمپ‌بنزین دارد و با ازدحامی که صورت می‌گیرد 24 ساعت نشده باز بنزین تمام می‌شود.

*تهدید معیشت مردم

وی با تأکید بر اینکه توقف سوخت‌رسانی به هرمز و بروز مشکل در این روند معیشت جزیره‌نشینان را با چالش روبه‌رو کرده است، گفت: در این فصل امرارمعاش اکثر شهروندان از طرق صیادی صورت می‌گیرد، حال با نبود سوخت هیچ قایقی نمی‌تواند به دریا برود و نبود سوخت مستقیماً اشتغال جزیره را با چالش جدی مواجه کرده است.

وی یکی دیگر از مشکلات نبود سوخت را ناتوانی فعالان بخش گردشگری نسبت به ارائه‌ی خدمات مناسب به مسافران عنوان کرد و خواستار توجه جدی به این موضوع شد.

*لزوم توجه به منویات مقام معظم رهبری

این در حالی است که بارها مقامات استانی و محلی نسبت به کمبودهای جزیره هرمز ایراد نطق کرده‌اند و حتی مقام معظم رهبری بر حل مشکلات این جزیره تأکید و بیان داشتند: جزایر استان هرمزگان به‌ویژه جزیره هرمز از جنبه‌های امنیتی، اقتصادی و تاریخی مهم و حائز توجه است. البته اطلاع دارم که مردم در جزیره هرمز واقعاً دچار مشکلات مالی هستند که باید هم مسئولان استانی و کشوری و هم جریان‌های انقلابی به آن منطقه بپردازند و برای حل مشکلات آن اقدام کنند.

*تازه‌ترین واکنش

در تازه‌ترین واکنش به معضل کمبود سوخت «علی رئوفی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در خصوص کمبود سوخت در جزیره هرمز، تصریح کرد: به دلیل تأخیر در ارسال سوخت به جزیره هرمز مشکلاتی در این جزیره ایجاد شد که تلاش داریم با ارسال سوخت در سریع‌ترین زمان ممکن مشکلات مردم هرمز در این زمینه را مرتفع کنیم.

در پایان با تکیه‌بر گفته‌های شهروندان جزیره هرمز دریافتیم که مشکل کمبود سوخت در این جزیره ریشه‌دار است و نمی‌توان تنها به وعده‌ها دل‌خوش بود و برای رفع همیشگی این چالش نیاز است تا تدابیری ویژه اندیشیده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه