English

در دیدار نمایندگان مردم ایلام در مجلس با وزیر بهداشت عنوان شد:

اختصاص ۱۰۰ هزار دوز انواع واکسن کرونا به استان ایلام / واکسیناسیون مردم ایلام برای همه افراد بالای ۱۸ سال انجام می شود

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: درخصوص تامین واکسن در استان ایلام هیچ محدودیتی نداریم و با توجه به مرزی بودن استان ایلام و همچنین در پیش بودن اربعین حسینی شرط سنی افراد به 18 سال کاهش یابد و هم چنین تلاش می شود تا پایان بهمن ماه تمام کشور واکسینه شوند.

اختصاص 100 هزار دوز انواع واکسن کرونا به استان ایلام / واکسیناسیون مردم ایلام برای همه افراد بالای 18 سال انجام می شود

به گزارش خبرگزاری موج ایلام،دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در دیدار مجمع نمایندگان مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی،از همدلی و هم افزایی نمایندگان استان برای پیگیری مطالبات مردم قدردانی کرد و افزود: با توجه اینکه به مرزی بودن ایلام و در پیش بودن اربعین حسینی  شرط سنی افراد به 18 سال کاهش می یابد و برای رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان ایلام در زمینه های مختلف از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد.

در این دیدار نماینده حوزه شمالی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی خواستار اختصاص 100هزار دوز انواع واکسن برای مردم استان شد و گفت: با توجه به شرایط خاص استان و در پیش بودن مراسم اربعین، واکسیناسیون برای تمام افراد بالای 18 سال انجام شود.

سارا فلاحی افزود:وزیر بهداشت ضمن موافقت با اختصاص 100هزار دوز واکسن به ایلام، برای واکسیناسیون افراد بالای 18 سال در استان دستور اقدام فوری صادر کرد که امروز 50هزار دوز آن برای استان ارسال می شود.

وی اظهار داشت:در ضمن وزیر اعلام کرد با توجه به این که ما نمی توانیم واکسن را دپو کنیم به محض پایان تزریق این 100 هزار دوز، مرحله بعد ارسال واکسن به ایلام را متناسب با نیاز استان آغاز می کنیم.

وی به نامه‌ها و درخواست های خود که در دولت قبلی به نتیجه نرسیده بودنداشاره و اظهار داشت: 2 درخواست جدید دوباره به وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی داده شد و برای بررسی و پیگیری این مطالبات دستورات لازم را صادر شد.

همچنین در دیدار مجمع نمایندگان استان با دکتر عین اللهی وزیر بهداشت،"علی‌اکبر بسطامی" نماینده حوزه شمالی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین خواسته های حوزه دارو، تجهیزات و وضعیت کرونا در استان را مطرح کرد و گفت:افزایش سهمیه واکسن و برداشتن سقف محدودیت سنی برای همه جمعیت بالای 18 سال استان ایلام، تجهیز و تخصیص ماشین آلات حمل واکسن، افزایش سهمیه داروهای موثر در درمان بیماران کرونا و همچنین اقدام سریع برای افزایش ظرفیت و تجهیز بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های ایلام ضرورت دارد و می بایست به این موضوعات توجه ویژه شود.

همچنین در این دیدارنماینده حوزه جنوب مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی ابتدا نسبت به تقویت زیرساخت های درمانی و بهداشتی استان و تامین تجهیزات بیمارستانی جهت استفاده در مراکز درمانی اشاره و ضمن تقدیر از کادر درمان در خصوص مشکلات مربوط به بیماری کرونا خواستارتسریع در اجرای واکسیناسیون در استان ایلام شد.

بهزاد علیزاده افزود:پیرو رایزنی های قبلی با وزیر سابق بهداشت و مقامات در خصوص تاسیس بیمارستانی مجهز و درخور مردم شهرستان بدره،احداث  بیمارستان حداقل 96 تخت خوابی در شهرستان آبدانان و ساخت بیمارستان دوم در شهرستان دهلران با مشارکت وزارت نفت ؛انتظار می رود از طرف جنابعالی همکاری لازم صورت گیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی همچنین نسبت به تاسیس و دایر نمودن دانشکده پیراپزشکی در حوزه انتخابیه دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره تاکید داشت و از دکتر عین اللهی خواست مقدمات این امر فراهم گردد‌.

علیزاده به دوری مسافت و مشکلات رفت و آمد مردم منطقه که باعث فرسودگی و از کار افتادن آمبولانس های حوزه جنوب استان شده، اشاره و خواستار تحویل فوری 8 دستگاه آمبولانس به مراکز درمانی شد.

علیزاده ابراز امیدواری کرد که با توجه به مکاتبات و پیگیری های صورت گرفته و همکاری وزیر محترم هرچه زودتر یکدستگاه  MRI  به مرکزیت بیمارستان رسول اکرم(ص) شهرستان آبدانان، جهت استفاده مردمان عزیز حوزه جنوب اختصاص یابد.

نماینده حوزه جنوب مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به بعد مسافت و مشکلاتی که برای بیماران اعزامی شهرستان های آبدانان و دهلران به مرکز استان ایلام پیش می آید می طلبد وزارت بهداشت تربیتی اتخاذ نماید این عزیزان تحت مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان دزفول پذیرش و به آنها رسیدگی شوند

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه