English

محمد دلپسند مطرح کرد؛

تربیت نیروی انسانی متخصص رسالت‌ جهاد دانشگاهی هرمزگان

رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان گفت: یکی از اولویت‌ها و رسالت‌های جهاد دانشگاهی تربیت نیروی انسانی متخصص است و در یک دهه اخیر به سمت آموزش‌های اشتغال‌زا حرکت کرده‌ایم.

تربیت نیروی انسانی متخصص رسالت‌ جهاد دانشگاهی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محمد دلپسند رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت چهل و یکمین سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی در کشور، اذعان داشت: معتقدیم که با باور به توان جوان ایرانی می‌توانیم از هر سختی عبور کنیم و برای رهایی از هر چالشی که کشور در حال حاضر با آن مواجه است، راه گریزی جز تکیه‌بر توان و دانش جوان ایرانی نیست و باید با حفظ روابط و مناسبات با کشورهای خارجی، راه‌حل این‌گونه مسائل را در داخل کشور جست‌وجو کنیم.

دلپسند گفت: اگر مدیران باورمند و توانمند داخلی و با قدرت ریسک معقول بر سرکار باشند راه برون‌رفت از مشکلات را پیدا خواهیم کرد.

وی بیان داشت: متأسفانه سال‌هاست کشور با فقدان تفکر سیستمی دست‌وپنجه نرم می‌کند، اگر بتوانیم با تزریق روحیه و فرهنگی جهادی این تفکر را در مجموعه‌هایی با مدیران توانمند اشاعه دهیم، می‌توان به موفقیت دست یافت و با عوض شدن مدیران خللی در توقعات و فرمایشات مقام معظم رهبری و آحاد مردم ایجاد نمی‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان با اشاره به شروع به کار دولت جدید، خاطرنشان کرد: مجموعه جهاد دانشگاهی همواره تمام ظرفیت‌های خود را برای کمک و همیاری با دولت‌ها به کار گرفته است که بعدازاین نیز چنین خواهد بود و خود را موظف و مکلف به کمک به هر دولتی می‌دانیم.

وی تصریح کرد: یکی از اولویت‌ها و رسالت‌های جهاد دانشگاهی تربیت نیروی انسانی متخصص است و در یک دهه اخیر به سمت آموزش‌های اشتغال‌زا حرکت کردیم، آموزش‌های کوتاه‌مدت عمدتاً بر اساس نیاز بازار برنامه‌ریزی می‌شوند که خوشبختانه مورد استقبال جامعه نیز قرار گرفته‌اند و این نیروها با آموزش حداکثر 6 ماهه وارد بازار کار می‌شوند.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی با همکاری وزارت کار طرحی را به نام طرح توسعه مشاغل خانگی بر اساس مدل‌های جهانی ارائه داده است و اگر این طرح در سراسر کشور موفق پیاده شود، جهاد دانشگاهی این امکان را دارد که بالغ‌بر 50 هزار نفر جویای کار به کارگاه‌های خانگی و توانمندسازی این کارگاه‌ها به اشتغال پایدار برساند.

دلپسند گفت: ظرفیت این طرح در استان هرمزگان دو هزار و 300 نفر بوده است که در زمان فراخوان بیش از 6 هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کردند، این طرح در 19 شاخه شغلی برای استان هرمزگان تعریف شد، جهاد دانشگاهی هرمزگان موفق شد در مقام اول جذب و در اجرای فازبندی شده آموزش‌ها جز سه استان اول کشور باشد.

وی در ادامه به نقش جهاد دانشگاهی در بر طرف ساختن موانع توسعه در استان اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم به موانع توسعه در استان هرمزگان اشاره کنیم نمی‌توانیم آن را جدا از کشور بررسی کرد، بزرگ‌ترین مانع توسعه در استان و کشور این است که فهم درست و مشترکی از مسائل دست پیدا نمی‌کنیم که عمده علت این مسئله این است که با ذهن سیاسی به مسائل نگاه می‌کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان با بیان اینکه هر جایی که نگاه سیاسی حاکم شده است، دچار مشکل شده‌ایم، ادامه داد: متأسفانه در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، حمل‌ونقل، تجارت و... از اسناد توسعه‌ای و نقشه راه برخوردار نیستیم و در حوزه‌هایی که دارای سند توسعه‌ای هستیم به آن عمل نمی‌کنیم.

وی در پایان گفت: حدود پنج سال پیش که گروه پژوهشی و مدیریت راهبردی راه‌اندازی شد، به‌صراحت می‌توان گفت که حداقل در 6 زمینه سند توسعه به سفارش استان تدوین کرده و ارائه دادیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه