English

معاون استاندار:

نماز عید سعید فطر در اماکن روباز اقامه خواهد شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان از اقامه نماز عید سعید فطر در اماکن روباز بدلیل رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد.

نماز عید سعید فطر در اماکن روباز اقامه خواهد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، محمدابراهیم زارعی پیش از ظهر امروز دوشنبه در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار داشت: از برگزاری نماز در فضای بسته و مسقف باید خودداری شود و در این زمینه نظارت کامل انجام می‌گیرد چرا که هر تجمعی ممکن است گردش ویروس در جامعه را سرعت بخشیده و منجر به رقم خوردن پیکهای جدید بیماری شود.

وی با بیان اینکه سلامتی مردم در اولویت برگزاری هر مراسمی قرار دارد، افزود: در حال حاضر استان از لحاظ شیوع بیماری به مرحله ثبات رسیده که حاصل زحمات مسوولان و مردم به ویژه اصنافی است که در این مدت با همراهی خود با محدودیت‌های کرونا، سدی در برابر این ویروس شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به لزوم نظارت و بازرسی بیشتر از گروه‌های شغلی یک و 2 گفت: این مشاغل از جمله نانوایی‌ها و سوپرمارکت‌ها کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارند و در طول 14 ماه اخیر که از شیوع ویروس کرونا گذشته، یک روز هم تعطیل نشده‌اند و شاید همین بستری برای بی‌تفاوتی آنان باشد.

زارعی بر تشدید نظارت از اصناف و مشاغل گروههای سه و چهار هم تاکید کرد و افزود: مشاغل یاد شده فعلا به مدت 2 هفته باز است و باید تمامی آنان به ویژه پاساژها پروتکل‌های بهداشتی را به دقت رعایت کنند.

وی به تحمیل هزینه‌های کرونا به دولت هم اشاره کرد و افزود: همه امکانات به سمت مقابله و پیشگیری با این بیماری رفته است و در حالی که با رعایت دستورالعملهای بهداشتی می توان این هزینه را کاهش داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان به مدیران و مسوولان دولتی هم تاکید کرد تا از برگزاری هر تجمعی خودداری کنند و گفت:  بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، تردد از روز سه‌شنبه 21 اردیبهشت ممنوع و متخلفان مشمول اعمال قانون خواهند شد.

وی به اطلاع رسانی به والدین از طریق سامانه شاد به منظور خودداری از تجمع در مقابل مراکز و حوزه‌های  امتحانی هم تاکید و اضافه کرد: آموزش و پرورش و بازرسان بهداشتی بر حوزه‌های امتحانی نظارت کامل داشته و مکانهای مناسبی برای برگزاری امتحانات انتخاب کنند.

زارعی تاکید کرد: فعالیت رستوران‌ها باید همچنان بصورت بیرون بر بوده و با واحدهای متخلف برخورد شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه