English

حمزه احمدی خبر داد:

جذب و مشارکت بیش از ۱۴۰۰ همیار طبیعت در جنوب کرمان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از ساماندهی بیش از ۱۴۰۰ همیار طبیعت در هفت شهرستان جنوبی کرمان خبر داد.

جذب و مشارکت بیش از ۱۴۰۰ همیار طبیعت در جنوب کرمان

به گزارش خبرگزاری موج کرمان، حمزه احمدی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به اینکه حفاظت از منابع طبیعی و انفال بدون مشارکت مردمی ممکن نیست، اظهار داشت: همیاران طبیعت با آگاه‌سازی و توجیه افکار عمومی نقش مهم و اثرگذاری در ارتقای فرهنگ مردم جامعه در حفاظت از عرصه های طبیعی دارند.

 حمزه احمدی طرح همیاران طبیعت را یکی از طرح‌های موفق سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور در بخش ترویج و آموزش جوامع محلی برشمرد و گفت: همیاران طبیعـت از اقشار مختلف جامعه و دوستداران طبیعت و منابع‌ طبیعی تشکیل شده‌اند و در قالب همیاران دانش‌آموزی، مروج و محافظ ارائه خدمت می‌کنند.

وی افزود: در سال‌های گذشته طرح همیار طبیعت با عضویت نیروی های مروج و دانش‌آموزی با همکاری آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی کار خود را دنبال می‌کرد که این افراد با مراجعه حضوری به ادارات منابع طبیعی شهرستان ها و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به عنوان همیار طبیعت ثبت‌نام می‌کردند.

دکتر احمدی خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۸ به بعد روند ثبت‌نام همیاران طبیعت تغییر کرد و با استفاده از بستر سامانه همیار طبیعت، همیاران جدید ثبت‌نام و ساماندهی و بهره‌مندی از آن‌ها در قالب‌های مشخص دنبال شد.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر بیش از ۱۲۰۰ نفر در طرح همیار طبیعت عضو شده‌ و کارت همیار طبیعت را دریافت کرده‌اند، عنوان کرد: از ابتدا تا کنون بیش از ۳۵۰ نفر همیاران طبیعت مروج، ۸۰۰ نفر محافظین و ۲۴۰ همیار طبیعت دانش آموزی در قالب طرح همیار طبیعت جذب شده و همچنان روند جذب آن‌ها نیز ادامه دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان خاطرنشان کرد: عموم علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه همیار طبیعت در سایت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان به نشانی    «https://hamyartabiat.frw.ir »  به عنوان همیار طبیعت ثبت‌نام کرده و کارت همیار منابع طبیعی را دریافت کنند.

دکتر احمدی اضافه کرد: انتظار می رود همیاران طبیعت پس از گذراندن دوره آموزشی که با هدف ارتقاء سطح دانش، بینش و مهارت فراگیران پیش بینی گردیده بتوانند در ترویج و حفاظت از منابع طبیعی تجدید شونده، ادارات منابع طبیعی را یاری نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه