English

معاون استاندار قم خبرداد

حضور سالانه بیش از ۲۵ هزار زائر در قم

معاون امور زائرین استانداری قم از حضور سالیانه بیش از 25 هزار زائر در این استان خبرداد.

حضور سالانه بیش از 25 هزار زائر در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، یونس عالی پور روز چهارشنبه درجلسه ستاد هماهنگی تسهیلات زائران و خدمات سفر قم که در سالن جلستان استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه دبیری این کمیته بر عهده استانداری خراسان رضوی است، اظهار داشت:در این کمیته رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، وزیران کشور، فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، راه و شهرسازی، رئیس کل بانک مرکزی، تولیت‌های آستان قدس رضوی و حضرت معصومه (س)، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و رییس سازمان حج و زیارت حضور دارند.

وی گفت: با توجه به نزدیکی زمان این کارگروه ملی با ایام نوروز، همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان قم باید از هم اکنون برنامه‌ریزی‌های خود را انجام دهند، تا بتوانیم از این ظرفیت استفاده لازم را داشته باشیم.

معاون استاندارقم همچنین با اشاره به حضور سالانه بیش از ۲۵ میلیون زائر و مسافر در قم، موقعیت این استان را به همین لحاظ حساس توصیف کرد، و افزود: برای تامین اعتبارات بخش گردشگری قم باید با مجوز استاندار، مکاتبه‌ای با وزیر میراث فرهنگی صورت بگیرد.

عالی پور با تاکید بر اهمیت استقرار ایستگاه‌های اطلاع رسانی درسطح شهر قم برای راهنمایی و هدایت مسیر زائران نوروزی گفت:‌ شرایط بازدید زائران و مسافران از اماکن گردشگری قم باید فراهم شود.

وی یادآور شد: مرکز تحقیقات کشاورزی قم با داشتن‌ انواع ماهیان، درختچه و گیاهان زینتی مکان گردشگری مناسبی برای بازدید زائران به شمار می‌آید، از این رو باید با نصب تابلوهای اطلاع رسانی درمسیرها و ورودی‌های شهر، توجه زائران را به آن جلب کنیم.

وی همچنین موضوع افکار سنجی دقیق و منسجم از زائران را مورد توجه قرار داد، و گفت: همه دستگاه‌های استان در انجام نظر سنجی‌ها با یکدیگر هماهنگ باشند، چرا که نتایج این اقدام باید در تصمیمگیری‌ها، موثر واقع شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه