English

وعده مدرس برای رفع بوی فاضلاب در بندرعباس

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان از اقدامات کوتاه مدت و بلندمدت برای کاهش و سپس رفع بوی فاضلاب در بندرعباس خبر داد.

وعده مدرس برای رفع بوی فاضلاب در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، رضا مدرس معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان، در حاشیه بازدید از پروژه های آبفا هرمزگان در خصوص اینکه طی بازه‌های زمانی متفاوت، اقدامات مهمی را در جهت رفع بو نامطبوع فاضلاب انجام داده ایم، اذعان داشت: کم کردن حجم لجن های در مسیر خور اقدام کوتاه مدت است که در کمتر از دو هفته شروع شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات بلند مدت در جهت رفع بو نامطبوع فاضلاب اشاره کرد و گفت: اقدام بلند مدتی که برای آن باید برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد این است که در خصوص بهینه سازی شرایط موجود و افزایش ظرفیت تصفیه خانه باید به صورت جدی پیگیر باشیم.

فاضلاب

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان  با بیان اینکه روند بازسازی تصفیه خانه باید با یک برنامه مدون و دقیق ادامه یابد، افزود: با وارد مدار کردن تصفیه خانه فاضلاب شهرک پیامبر اعظم  می‌توان بخشی از باری که روی تصفیه خانه بندرعباس است را به حداقل رساند. 

وی گفت: لایروبی خور و بحث چگونگی تخلیه پساب به آب های سطحی دو مولفه ای است  که تصمیم گیری اولیه برای آن صورت گرفته شده تا بتوانیم موضوع فاضلاب بندرعباس را با کمک همه دستگاه متولی و با محوریت آبفای کشور به سرانجام برسانیم. 

بر اساس گفته های رضا مدرس معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان لایروبی خور در کمتر از دو هفته آینده به پایان خواهد رسید.

مدرس با اشاره به اینکه قول داده ایم برنامه تنش آبی استان را برای سال 98 تنظیم کنیم، خاطر نشان کرد: این برنامه به خوبی توسط آبفا انجام شد و به آبفای کشور نیز ابلاغ شد و توسط وزارت نیرو تصویب و بر همین اساس بودجه لازم برای اجرای پروژه های اولویت دار تخصیص یافت.

بازدید مدرس

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با بیان اینکه در سطح شهر بندرعباس پروژه های نیمه تمام در حال انجام است، اظهار کرد: مشکل اصلی ما انتقال آب تولیدی به شهر بوده که در این راستا طرح انتقال آب از آب شیرین کن  به مخازن داماهی را در دست اجرا داریم.

وی در پایان افزود: استان هرمزگان بیشترین سهم را از تنش آبی سال 98 به خودش اختصاص داد، با توجه به اولویتی  که پروژه های آبفا داشت امید داریم که  مردم  بندرعباس کمترین مشکل را در تابستان 99 داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه