English

رنجنامه ى وضعیت روستاهای سیل زده پارسیان؛

استاندار شخصا راهی مناطق سیل زده پارسیان شود

بحران در روستاهای سیل زده پارسیان به حدی رسیده است که مسئولان محلی و شهروندان خواستار حضور استاندار برای بهبود وضعیت امداد رسانی شده اند.

استاندار شخصا راهی مناطق سیل زده پارسیان شود

به گزارش خبرگزارى موج هرمزگان، بارندگی های شدید و مسدود شدن راه های ارتباطی و قطعی آب، برق و تلفن در روستاهای قاسمالى، قاسم آباد، پیشو و بمبری، شرایط  را  در شهرستان پارسیان دشوار و  بحرانى کرده است.

گفته شده بود که بعد از گذشت 4 روز از بارندگی های شدید در منطقه پارسیان، اوضاع نابسامان روستاهاى که در محاصره سیل بودند، سامان دهی شده است.

BF3D6FD9-4864-4C6F-AC8F-58F2F02B8CF7

 مصاحبه ای که با تعدادی از شهروندان سیل زده و گرفتار در  سیل داشتیم تنها ابراز گلایه از بی مسئولیتی ستاد بحران، هلال احمر، فرمانداری و اداره راهداری بود که چرا قبل از این بارش های شدید به فکر تدابیر لازم نبوده اند و خواستار رسیدگی هر چه سریع‌تر به وضعیت  شدند. 

برای اطلاع دقیق از این وضعیت بغرنج به سراغ علی ارجمند رئیس شورای روستای بمبری رفتیم تا وضعیت و شرایط امداد رسانی به این مناطق را جویا شویم.

C677A128-5344-449D-8C04-E2F254D41E5A

*از بین رفتن زیرساخت‌ها در بمبری

علی ارجمند رئیس شورای روستای بمبری در گفتگو با خبرگزاری موج، از عدم بازگشایی محورهای مواصلاتی و قطعی آب و برق در این منطقه گلایه کرد، و اذعان داشت: بلافاصله بعد از بارش ها با قطعی آب، برق و تلفن مواجه شدیم و تا کنون نیز  آب و برق این روستا وصل نشده است و ما منتظر امداد رسانی و پیگیری های بیشتری از سوی دستگاه های مربوطه هستیم.

رئیس شورای روستای بمبری در خصوص راه های ارتباطی این روستا، تصریح کرد: از صبح سه شنبه در پی بارش های باران رودخانه ی روستا بمبری طغیان کرد و محور مواصلاتی روستای بمبری به شهرستان پارسیان مسدود شد.

*درخواست از استاندار

 ارجمند گفت: از استاندار هرمزگان درخواست داریم که شخصا به این روستا بیایند و وضعیت ما را از نزدیک مشاهده و در جهت تسریع و حل و فصل تمامی مشکلات دستور اقدامات لازم را صادر کنند چرا که مردم این روستا در شرایط مناسبی به سر نمی برند.

77D5F09E-0C60-4C9F-B116-628F4A42ADF5

رئیس شورای روستای بمبری با ابراز ناراحتی از تعطیلی مدارس از روز دوشنبه و ایجاد چالش آموزشی در این روستا، اظهار کرد: باید هر چه سریعتر راه های ارتباطی را بازگشایی کنند تا از اوایل هفته آینده دانش آموزان بتوانند به تحصیل خود ادامه دهند و ما شاهد لطمه ی آموزشی به دانش آموزان این روستا نباشیم.

ارجمند از همه دستگاه های مربوطه از جمله ماموران راهداری خواست برای بازگشایی این مسیر بسیج شوند و در اسرع وقت این محور را بازگشایی کنند تا تردد به حالت عادی  بازگردد.

وی در پایان، گفت: درخواست داریم که یک دیوار حفاظتی برای لبه حریم رودخانه روستای بمبری بسازند زیرا هیچ گونه محافظتی در برابر حجم زیاد آب رودخانه در هنگام بارش شدید باران وجود ندارد و زندگی 500 نفر از اهالی روستا به طور کامل با خطر جدی مواجه است. 

C84DE44F-597E-4F93-A37E-40045EC5D3D0

*واکنش سلحشور

بعد از شنیدن گزارشات و گلایه مندی علی ارجمند رئیس شورای روستای بمبری به سراغ یکی از دستگاه های مربوطه جهت امداد رسانی و حل مشکلات مردم رفتیم تا از میزان امداد رسانی این سازمان به سیل زدگان در این روستا ها اطلاع پیدا کنیم، در همین راستا به سراغ سلحشور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان رفتیم تا این موضوع را شفاف سازی کنیم.

 سلحشور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان در گفتگو با خبرگزاری موج، اذعان کرد: با هماهنگی فرمانداری شهرستان پارسیان تمام نیازها و بسته های غذایی 72 ساعته به دست مردم روستاهای اطراف این شهرستان رسید و هر نیاز دیگری داشته باشند آمادگی کامل جهت امداد رسانی به مردم این روستاها را خواهیم داشت.

وی گفت: هر مقداری که فرمانداری و بخشداری تشخیص دهند که نیازمند کمک رسانی هستند ما آمادگی امداد رسانی را در هر شرایطی خواهیم داشت، که تمام نیاز های آن ها را تامین و بسته ها را توزیع کنیم.

44DC31DD-7C4D-498D-8F23-AA695BBAF222

*حرکت بر اساس ارزیابی فرمانداری

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان افزود: بر اساس ارزیابی متناسب با نیازسنجی هایی که فرمانداری و دهیاری ها انجام داده اند و آمار را طبق اقلام مورد نیاز اعلام می کنند ما بسته های غذایی را بلافاصله در اختیارشان قرار می دهیم.

وی با بیان اینکه امداد رسانی را از روز اول سیل آغاز کردیم، تشریح کرد: اقلامی که طی این چند روز در اختیار مردم این سه روستا گذاشته شد شامل توزیع بسته های موکت،  پتو، پلاستیک و بسته های غذایی 72 ساعته بود.

سلحشور ادامه داد: تمام امدادرسانی ها از طریق امدادگران خود منطقه بوده است که در همان منطقه حضور داشته اند و با هر شکل ممکن خود را با هماهنگی دهیار به نقاطی که نیازمند امداد رسانی بوده اند رسانده اند.

سیل

وی در پایان با بیان اینکه  راه ارتباطی روستاهای قاسم آباد و پیشو همچنان قطع است اما امداد رسانی ها را حتی با پای پیاده انجام می دهیم، خاطر نشان کرد: تعداد  افراد  امداد رسانی شده برای کل منطقه پارسیان  تا  28 آذر ماه سال جاری هزار و 440 نفر بوده و اقلامی که در اختیارشان قرار گرفته است شامل؛ 640  پتو، 18 دستگاه چادر ، یک هزار و 82 کیلوگرم نایلون، 247 تخته موکت، 2 تا شعله والور، 40 کنسرو حبوبات، 60 کیلو برنج، 82 بسته مواد غذایی،  10 بسته موناد غذایی ماهانه ، 10 کیلوگرم  قند و شکر بوده است.

977E778C-91A0-42B3-9538-0C6070F6E30E

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • بی نام

    سلام : جهت اطلاع خوانندگان ..هیچ کمکی ازنوع انچه ذکرشدبه مردم سیل زده پارسیان نشده فقط درحدیک بازدیدکوچک اونم برای تفریح وکنجکاوی بود ..لطفا کمترغلوکنید

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه