English

فریدون همتی:

درباره جذب نیروهای غیربومی پندار غلطی ایجاد شده بود

استاندار هرمزگان پس از دریافت آمار اشتغال 65 درصد نیروی بومی در پالایشگاه ستاره خلیج فارس و آمار مشابه در دیگر صنایع بزرگ استان، خواستار تصحیح این موضوع در افکار عمومی شد.

درباره جذب نیروهای غیربومی پندار غلطی ایجاد شده بود

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فریدون همتی استاندار هرمزگان در جلسه شوارى برنامه ریزى و توسعه استان هرمزگان که با حضور نمایندگان صنایع استان، نمایندگان مجلس و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی، برگزار شد؛ بیان داشت: با شکل گیری واحدهای صنعتی بزرگ در استان، مردم استان امید و آرزویی پیدا کردند که با احداث این واحدها، دگرگونی‌های مثبتی در زندگی‌شان ایجاد می شود و می تواند چرخ اقتصاد استان را به نحو مطلوب تری به حرکت درآورد.

وی  ادامه داد: به طور مثال برخی از واحدهایی که در سطح استان فعال هستند، در هرمزگان حساب بانکی ندارند، به این معنا که نقدینگی آن ها در بانک های استان به گردش در نمی آید و کمکی به استان نمی کند.

همتی با اشاره به اشتغال و کارگیری نیروهای بومی در صنایع استان، اذعان کرد: معدل استان در این زمینه، عدد خوبی است اما واحد به واحد متفاوت است؛ برخی از واحد های صنعتی در این خصوص خوب عمل کرده و بالغ بر 70 درصد این موضوع را رعایت کرده اند، اما شاهد هستیم که برخی از بنگاه ها کمتر از 30 درصد به این امر عمل کرده اند.

وی عنوان کرد: پیمانکارانی که از خارج از استان استخدام می شوند، نه حساب بانکی در هرمزگان دارند و نه ارزش افزوده و مالیات پرداخت می کنند؛ این مسائل، در پیشرفت استان تاثیر گذار است و برای ما مهم است کسانی که در هرمزگان فعالیت می کنند در مسائل گوناگون استان تاثیرگذاری داشته باشند.

فریدون همتی اشاره به نارضایتی مردم در خصوص استخدام نیروهای غیر بومی در صنایع بزرگ استان هرمزگان، ادامه داد: نارضایتی مردم را می‌توان حتی در شبکه های اجتماعی مشاهده کرد و بسیاری از این موارد به دلیل در دسترس نبود آمار صحیح است.

وی گفت: برای حاکمیت مهم است که مردم احساس نکنند که به آن ها بی توجهی می‌شود، این موضوعی نگرانی‌هایی را به وجود می آورد که برای حاکمیت خوب نیست، شاید واقعیت این نباشد و اگر این نیست باید با یکدیگر به یک جمع بندی برسیم و تصویری شفاف و قابل قبول برای مردم بیان شود و اجازه ندهیم فرد یا افرادی در این زمینه نگرانی اشتباهی برای مردم ایجاد کند.

وی با اشاره به جلسه پیشین شورای توسعه استان، بیان داشت: در جلسه ی پیشین شورای توسعه بیان شد که به طور مثال اگر فولاد سپاهان  در اصفهان آگهی استخدام دهد، بیان می شود بومی اصفهان یا واحدی در هر جای کشور آگهی دهد، بومی آن منطقه ذکر می شود؛ اما در هرمزگان اینطور نیست و برای تمام کشور در نظر گرفته می شود، که برخی این امر را نادرست می دانند.

استاندار هرمزگان گفت: باید گفت فعلی که در باقی استان ها اتفاق می افتد، اشتباه و غلط است ولی وقتی این کار غلط در حال حاضر جاری است،  ما هم نمی توانیم به تنهایی اینجا به دنبال کار درست باشیم.

وی گفت: به هر حال بنگاه ها به دنبال رونق کار و درآمد هستند و این ممکن نمی شود مگر با نیروی انسانی قابل و توانمد علمی؛ در آزمون های استخدامی و علمی توانایی های فردی حرف اول را می زند، در این گونه مسائل می توانیم برای  افردا بومی امتیازاتی را در نظر گرفت، اما دست بردن در آزمون از اعتبار  آن می کاهد و کسی که حتی با امتیازات بومی باز هم نتواند در آزمون قبول شود از عدم سعی و تلاش و آگاهی علمی اوست و دیگران در این امر دخالت و تقصیری ندارند.

همتی افزود: ما باید افکار عمومی را هدایت کنیم نه اینکه ما نیز در مسیر غلط، نگرانی های بیشتری برای عموم مردم ایجاد کنیم.

وی بیان اینکه می توان از آزمون ها و استخدام نیروهای شایسته ولی غیر بومی در استان در رده های که نیاز به توانایی و قدرت علمی است دفاع کرد اما استخدام نیروهای خدماتی و رده هایی که نیاز به مهارت علمی بالایی ندارد از خارج استان قابل دفاع کردند نیست، خطاب به نمایندگان صنایع استان، گفت: شما نان این محل را می خورید؛ وقتی منطقه و محیطی بخشنده است، شما نیز متقابلا باید برای این محیط بخشنده باشید.

استاندار هرمزگان ادامه داد: طبق آماری که امروز از سوی شرکت نفت ستاره خلیج فارس ارائه شد بیش از 65 درصد نیروهای این شرکت بنا بر کدملی و مشخصات شناسنامه شان بومی هرمزگان هستند و باید این آمار به گوش مردم برسد.

وی تلاش های دیگر صنایع استان را نیز در این زمینه ستود و گفت: با این حال باید به سمت حالت مطلوب حرکت کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه