English

باید باور حفظ آثار باستانی بین مردم و مسئولان تقویت شود

فرماندار ادرکان گفت: باید باور حفظ و مرمت آثار باستانی و میراث فرهنگی دربین مردم و مسئولان ایجاد کرد، چرا که خیلی ها به اهمیت آن پی نبرده اند.

باید باور حفظ آثار باستانی بین مردم و مسئولان تقویت شود

به گزارش خبرگزاری موج یزد، بهروز شهابی زاد فرماندار اردکان در نشستی با فعالان گردشگری و دوستداران میراث فرهنگی اردکان افزود: هم اکنون از لحاظ کاری در شرایطی به سر می‌بریم که ‌شهرستان اردکان‌ نیز از این امر مستثنی نیست.

وی اضافه کرد: با تورم و کسری اعتبارات روبرو هستیم ولی قرار نیست بگوییم که چون شرایط اقتصادی بحرانی است فعالیتی درحوزه های مختلف از جمله میراث و جذب گردشگر انجام نشود.

فرماندار اردکان تصریح کرد: جداگانه برنامه ریزی کردن، نبودن همبستگی و عدم تعامل فکری بین دستگاه‌ها  یک مسئله است، باید با تشکیل گروه‌های منسجم تر و با ایده و فکر جلو رفت.

شهابی زاد اظهار داشت: باید باور حفظ و مرمت آثار باستانی و میراث فرهنگی دربین مردم و مسئولان ایجاد کرد، چرا که خیلی ها به اهمیت آن پی نبرده اند.

وی گفت: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردکان به عنوان پتانسیل بدون آلایندگی و با درآمدزایی بالا می توان قلمداد کرد.

فرماندار اردکان در ادامه به چالش عدم هماهنگی و هم فکری میراث فرهنگی اشاره کرد و یادآور شد: با تشکیل کارگروه تخصصی و ایجاد ادبیات و گفت و گو واحد می توان با دستگاه های اجرایی در ارتباط بود و با پیگیری و همبستگی خیلی از مشکلات رفع  خواهد شد.

شهابی زاد افزود: این افراد می توانند با در ارتباط بودن با دانشگاهیان، ‌کارشناسان، معماران و ... و با موضوعات کارشناسی شده، تعیین تصمیم نهایی و ایجاد نشست با مسئول مربوطه می توانند به نتیجه نهایی برسند.  

وی اظهار داشت: این کارگروه می‌تواند با ایجاد تبلیغات شهری، تهیه سند جامع، ‌ بهره گیری از مشاور و ... دستگاه های متولی راملزم به همراهی نماید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه