English

احمد مرادی نژاد در گفتگو با موج؛

۵۹ زندانی جرایم غیر عمد در هرمزگان چشم انتظار کمک خیرین هستند

مدیرعامل ستاد دیه هرمزگان گفت: هم اکنون 59 زندانی جرایم غیرعمد با مجموع بدهی 14 میلیارد و 800 میلیون تومان، در زندان های هرمزگان، چشم انتظار کمک های خیرین استان و کشور هستند.

59 زندانی جرایم غیر عمد در هرمزگان چشم انتظار کمک خیرین هستند

احمد مرادی نژاد مدیرعامل ستاد دیه هرمزگان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج، با بیان این که ستاد دیه، یک ستاد مردم نهاد است و تلاش دارد به زندانیان جرایم غیرعمد که به نحوی بدهی مالی دارند، کمک کند، اذعان داشت: در دهه کرامت، توانستیم شرایط آزادی 7 زندانی که در مجموع مبلغ یک میلیارد و 870 میلیون تومان بدهی داشتند، را فراهم کنیم.

وی در خصوص نحوه ی پرداخت بدهی محکومین مالی از سوی ستاد دیه هرمزگان، گفت: موفق به گرفتن تخفیف یک میلیارد و 190 میلیون تومان از مبلغ ذکر شده، شدیم و مابقی را با کمک خیرین و نقدینگی خود ستاد، پرداخت کردیم.

 *پرداخت بدهی 27 میلیارد تومانی 86 زندانی

مردای نژاد با اشاره به آزاد سازی 86 زندانی به کمک ستاد دیه در چند ماه نخست سال جاری، گفت: مجموع بدهی این تعداد زندانی جرایم غیرعمد بیش از 27 میلیارد تومان که مبلغ قابل توجهی است، آزاد شده اند.

وی در ادامه گفت: هم اکنون 59 زندانی با مجموع بدهی نزدیک به 14 میلیارد و 800 میلیون تومان، در زندان های استان هرمزگان، چشم انتظار کمک های خیرین استان و کشور هستند.  

مدیرعامل ستاد مردمی دیه هرمزگان اظهار داشت: از این 59 نفر، 4 نفر پرداخت محکوم به پرداخت دیه، 39 نفر محکومیت مالی و 16 نفر در خصوص پرداخت مهریه و نفقه، در انتظار آزادی هستند؛ که امید داریم در ماه مبارک ذی حجه و با کمک مردم خوب و نیکوکار هرمزگان شرایط آزادی آن ها را فراهم آوریم. 

احمد مرادی نژاد

*راه اندازی پویش «خانواده من» برای آزادسازی زندانیان

احمد مرادی نژاد به راه اندازی پویش «خانواده من» در سطح کشور اشاره کرد و گفت: این پویش را با کمک صدا و سیما، سازمان زندان ها، کمیته امداد و... به منظور کمک به ایتام و آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد، راه اندازی شده است.

مردای نژاد در ادامه از آسیب های اجتماعی و پیامد های ناگوار و غیر قابل جبران طولانی شدن دوران محکومیت زندانیان جرایم غیر عمد، نام برد و اذعان کرد: با طولانی شدن دوران محکومیت این زندانیان مشکلات زیادی از قبیل ترک تحصیل فرزندان، از هم گسستن کیان خانواده، آسیب های روحی و روانی و...، گریبان گیر خانواده های این محکومین خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما تلاش داریم تا هرچه سریع تر شرایط را برای آزادی سرپرست خانواده ها فراهم آوریم تا به نوبه ی خود، بتوانیم از این آسیب های اجتماعی جلوگیری کنیم.  

*آزادی محکومین جرایم غیر عمد کمتر از یک ماه 

مدیرعامل ستاد مردمی دیه هرمزگان بر آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومیت های مالی، در اسرع وقت تاکید کرد و بیان داشت: ما به جد و روزانه پیگیر کار زندانیان هستیم به صورتی که در برخی موارد با پیگیری هایی که داشته ایم، گاهی زندانی یک ماه هم در زندان به سر نبرده است. 

احمد مرادی نژاد 2

*آمار پایین زندانیان جرایم غیرعمد هرمزگان نسبت به استان های هم جوار

مرادی نژاد با بیان این که در ابتدای سال، تعداد زندانیان بند جرایم غیر عمد در هرمزگان، 100 نفر بوده است که هم اکنون با آزاد های انجام شده به 59 نفر تقلیل پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: آمار  زندانیان جرایم غیر عمد در استان های هم جوار ما قابل توجه است؛ به طور مثال در استان فارس حدود 250 نفر و استان کرمان بالغ بر 700 نفر در بند جرایم غیر عمد زندانی هستند.

وی ضمن اشاره به این نکته که ستاد دیه مردمی هرمزگان، تلاش کرده تعداد زندانیان مهریه و نفقه را به صفر برساند، تشریح کرد: در ماه گذشته حدود 32 محکوم در خصوص پرداخت مهریه و نفقه در زندان های استان به سر می بردند که موفق شدیم این تعداد را به هشت نفر برسانیم با توجه به آزاد شدن این تعداد زندانی، باز 10 نفر دیگر برای عدم پرداخت نفقه و مهریه وارد زندان های استان شدند.  

مدیرعامل ستاد دیه هرمزگان در راستای تاکید رئیس قوه قضاییه و مراجع تقلید در کاهش تعداد زندانیان مهریه و نفقه، بیان داشت: اگر شخصی به دلیل عدم توانایی پرداخت مهریه در زندان به سر می برد، باید کمک شود تا از طریق اعسار و اگر باز توانایی پرداخت نداشت، از روش تعدیل اعسار، بدهی خود را بابت مهریه پرداخت کند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه