English

جزئیات صادرات نخستین محموله بنزین کشور تشریح شد

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس، جزئیات و زوایای مختلف ارسال نخستین محموله بنزین صادراتی کشور و آینده این رویداد تاریخی را تشریح کرد.

جزئیات صادرات نخستین محموله بنزین کشور تشریح شد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محمدعلی دادور مدیرعامل نفت ستاره خلیج فارس بندر عباس، در تشریح جزئیات و زوایای مختلف ارسال نخستین محموله‌ی بنزین صادراتی کشور، بیان داشت: بسیار خوشحالیم که بنزین تولیدی پالایشگاه ستاره خلیج فارس دارای چنان کیفیتی است که به عنوان نخستین محموله‌ی صادراتی ایرانی به کشورهای همسایه انتخاب و وارد رینگ بین المللی بورس شد.

وی در درباره کیفیت بنزین تولیدی در این پالایشگاه که سبب چنین انتخابی شده است، اذعان کرد: بنزین یورو5 ستاره خلیج فارس از نظر زیست‌محیطی از استاندارد یورو5 جهانی پاک‌تر است چرا که بنزنی که در بنزین یورو 5 باید زیر یک درصد باشد، در این پالایشگاه در محدوده 0.5 تا 0.7 درصد است.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس ادامه داد: همچنین آروماتیک در شرایط استاندارد باید 35 باشد اما در حال حاضر در بنزین تولیدی پالایشگاه ستاره خلیج فارس بین 29.5 تا 31.5 است و میزان گوگرد استاندارد در این نوع بنزین باید کمتر از 10 پی.پی.ام. باشد که در حال حاضر در بنزین ستاره خلیج فارس کمتر از یک پی.پی.ام. است.

دادور در خصوص دلایل آغاز صادرات بنزین گفت: با توجه به این که نیاز داخل تامین شده و بازارهای ایران برای خرید بنزین اشباع است، با تصمیم  علیرضا صادق آبادی  مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و معاون وزیر، صادرات این فرآورده‌ی استراتژیک و ورود آن به رینگ صادراتی را پیگیری کردیم.

وی فروش نخستین محموله ی صادراتی بنزین ایران را موفقیت‌آمیز خواند و اضافه کرد: خوشبختانه این محموله 20 دلار به ازای هر بشکه گران تر از نرخ نشریه «پلتس» به فروش رفت، که نشان دهنده ی عملکرد صحیح در ورود به بازارهای جهانی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه