English

استاندار کرمانشاه تأکید کرد:

جهش بلند در اقتصاد مقاومتی با تکیه‌بر توان شرکت‌های دانش‌بنیان

هوشنگ بازوند در نشست اقتصاد مقاومتی گفت: بنا بر تأکید مقام معظم رهبری، اگر می‌خواهیم جهشی در اقتصاد مقاومتی صورت بگیرد باید به شرکت‌های دانش‌بنیان اتکا کنیم.

جهش بلند در اقتصاد مقاومتی با تکیه‌بر توان شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، استاندار کرمانشاه در جلسه اقتصاد مقاومتی رونق صادرات را از دیگر محورهای مورد مهم اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و ابراز داشت: با توجه به وجود ظرفیت‌های بالای اقتصادی در هم‌جواری با بازار عراق، می‌طلبد که همکاری بیشتری با اتاق بازرگانی برای برقراری ارتباط بیشتر بین تجار دو طرف شود.

وی خاطرنشان ساخت: وجود صادرات کالاهای بی‌کیفیت به عراق باعث از دست رفتن این موقعیت استثنایی برای کرمانشاه می‌شود و ازاین‌رو دستگاه‌های مربوطه و بخش خصوصی ازجمله اتاق بازرگانی باید حتماً با حساسیت و دقت بیشتری ورود کالای گمرکی را کنترل کنند.

بازوند در ادامه وجود قوانین مزاحم و بروکراسی‌های طویل‌المدت را یکی دیگر از موانع تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: باید نقش پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بر کاهش اثرات تحریم‌ها نیز مشخص شود و همچنین باید با تعریف پروژه‌های همسو در حوزه اقتصاد مقاومتی، افزایش تولید ناخالص داخلی استان را در دستور کار قرار دهیم.

استاندار کرمانشاه با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی باید با محوریت بخش خصوصی و سرمایه‌های خود مردم باشد، تصریح کرد: بخش خصوصی باید نقدینگی که در جامعه وجود دارد را جمع‌آوری کرده و آن را به سمت تولید سوق دهد.

هوشنگ بازوند نقش بخش خصوصی و بانک‌ها را در اقتصاد مقاومتی پررنگ عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی که می‌تواند در اقتصاد مقاومتی استان نقش داشته باشد سامانه گرمسیری است که امسال بخش‌هایی از این سامانه به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به ۲۰ محور اساسی که از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص رونق تولید احصا شده، ادامه داد: این ۲۰ محور را به دستگاه‌ها ابلاغ خواهیم کرد تا ظرف ۱۰ روز آینده پروژه‌های اقتصاد مقاومتی خود را بر اساس این محورها دوباره ارائه دهند و باید واحدهایی که به ظرفیت نرسیده‌اند شناسایی و فعال‌سازی شوند و البته در کنار آن بتوانیم بنگاه‌های اقتصادی راکد را نیز احیا کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه