English

سمفونی انقلاب در رشت اجرا می‌شود

«سمفونی انقلاب» به‌مناسبت چهلمین بهار انقلاب اسلامی ایران، با بازاجرای آهنگ‌ها و سرودهای انقلاب ٥٧ به‌مدت سه شب به‌صورت رایگان در رشت برگزار می‌شود.

سمفونی انقلاب در رشت اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اعلام این خبر، اظهار کرد: این برنامه در دو بخش «ارکستر سازهای بادی و گروه کُر» و «گروه ایرانی» برگزار خواهد شد.

سیدامیر مصباح با بیان اینکه در این سمفونی، ارکستر سازهای بادی و گروه کر چهل سالگی انقلاب با ٣٠ عضو به رهبری علی عباسی اجرای برنامه خواهند داشت، تصریح کرد: تنظیم قطعات بر عهده کیوان حبیب‌زاده و سرپرستی گروه کر بر عهده مصطفی حقیقت‌خواه است.

به گفته وی؛ در این بخش، به‌ترتیب قطعات «سرود جمهوری اسلامی ایران»، «شهید»، «خمینی ای امام»، «بوی گل و سوسن و یاسمن آید»، «بهمن خونین»، «هوا دلپذیر شد»، «یار دبستانی» و «سرود ای ایران» اجرا می‌شود.

مصباح افزود: در بخش دیگر برنامه، گروه ایرانی به سرپرستی مجتبی دادفر؛ آواز همراه با سازهای تار، عود و تنبک، قطعه «ژاله خون شد، خون جنون شد»، قطعه آوازی در دستگاه ماهور و قطعه خاطره انگیز «سپیده (ایران ای سرای امید)» را برای مخاطبان اجرا خواهند نمود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است، تأکید کرد: مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیا(ص) رشت، روزهای ٢١، ٢٢ و ٢٣ بهمن‌ماه جاری از ساعت ١٩:٣٠ میزبان سمفونی انقلاب است.

وی در پایان اذعان داشت: سمفونی انقلاب در قالب یکی از بخش‌های جشنواره فرهنگی هنری انقلاب اسلامی، به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت برگزار می‌شود.

جشنواره فرهنگی هنری انقلاب اسلامی استان گیلان، با هدف بزرگداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران و پاسداشت و انتقال فرهنگ انقلابی به نسل حاضر در بخشهای قرآنی، موسیقی، فیلم، نماهنگ، عکس، شعر، پوستر، شبهای خاطره، تکریم خانواده‌های شهدای انقلاب و بخش شهرستانی، از آذر لغایت اسفندماه سال جاری در حال برگزاری است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه