English

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان عنوان کرد:

اعلام آمادگی سازمان صمت گیلان برای تزریق سرمایه در گردش یکصد میلیارد تومانی به صنعت فولاد استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از آمادگی سازمان صمت گیلان برای تزریق سرمایه در گردش یکصد میلیارد تومانی به صنعت فولاد استان خبر داد.

اعلام آمادگی سازمان صمت گیلان برای تزریق سرمایه در گردش یکصد میلیارد تومانی به صنعت فولاد استان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، فرهاد دلق پوش ظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به سیاست های دولت تدبیر و امید در راستای تولید و حفظ اشتغال در کشور اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی طی این چهل سال شاهد فراز و نشیب‌های زیادی بوده است اما آنچه که شرایط حاکم در جامعه وجود دارد، از شرایط جنگ هم سخت تر است که برخی از طرف دشمن است و برخی هم از داخل به خاطر خیانت ها و خود زنی ها و خود تحریمی هایی که صورت می‌گیرد بر ما تحمیل شده است.

وی با اعلام آمادگی از تزریق سرمایه یکصد میلیارد تومانی به صنعت فولاد در استان گیلان ادامه  داد: تمام وقت خود را در اختیار صنایع قرارداه ام زیرا مولد و اشتغال زا است و برخی از مشکلات واحدهای صنعتی ملی است و بعضی از مشکلاتی که برای واحدها وجود دارد، استانی است که آنچه در استان است با همت همکاران برطرف خواهیم کرد.

دلق پوش به وجود کارگروه رفع موانع تولید اشاره کرد و افزود: تاکنون یک هزار و یکصد میلیارد تومان دولت برای رفع موانع تولید به گیلان اختصاص پیدا کرده است که باید این رقم جذب شود.

مجتمع فولاد خزر رشت

حرکت به سمت صنعت سبز مبنای تحول صنعتی در گیلان

وی با بیان اینکه ۱۰۰ میلیارد تومان از همین منابع به کارخانه فولاد خزر کمک خواهد شد، تصریح کرد: صنعت در گیلان بیش از سه دهه سابقه ندارد و در گیلان به علت سرسبز بودنش از صنعتی شدنش ممانعت می‌شد اما همانطور که اروپا بزرگترین صنعت را دارد و شرایطش مانند گیلان است ما نیز می‌خواهیم در گیلان مبنای کار خود را حرکت به سمت صنعت سبز قرار دهیم.

وی با بیان اینکه گیلان پیشرفت های خوبی در سه دهه گذشته در صنعت داشته است، افزود: در گیلان قبل از انقلاب ۶۳ واحد تولیدی داشتیم که میزان اشتغال زایی۶ هزار نفر بود اما بعد از انقلاب ۳هزار و ۳۷ واحد تولیدی کوچک و بزرگ و متوسط راه اندازی شد که ۸۲ هزار اشتغال مستقیم داشته است و آنچه اکنون فعال است ۳ هزار و ۱۰۰ واحد است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در مورد جواز تاسیس گفت: یک هزار و ۵۹۱ واحد دارای جواز تاسیس با حجم سرمایه گذاری ۱۴۸ میلیون ۳۶۲ هزار ۲۲۷ میلیون ریال با اشتغال زایی ۵۲ هزار ۳۷۱ نفر است.

پیشنهاد ایجاد نمایشگاه در شهرک های صنعتی استان

وی با بیان اینکه ۳۶ شهرک صنعتی در گیلان فعال است، تصریح کرد: این شرکت ها به صورت هیات مدیره ای اداره می‌شود و شهرک های صنعتی باید بازسازی شود و بنده پیشنهاد دادم که در ابتدا هر شهرک یک نمایشگاه از تولیدات همان واحدها راه اندازی شود.

فعالیت 112 معدن گیلان

دلق پوش در مورد معادن استان گفت: در استان ۱۱۲ معدن با اشتعالزایی یک هزار و ۱۸۲ نفر و ۴۱۶ میلیون ریال مجموع سرمایه گذاری فعال است.

وی افزود: واحدهای صنفی ۱۰۳ هزار واحد فعال داریم که برای ۲۶۰ هزار نفر مشعول به کار هستند و نیز ۱۲۰ هزار شرکت پخش و ۸۰ واحد فروشگاه زنجیره ای داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان به صادرات واحد صنعتی گیلان اشاره کرد و افزود: در ۹ ماهه امسال ۶۹۵ هزار و ۷۲۷ تن از گیلان به ارزش ۳۵۱ میلیون دلاراز مرزهای صادر شده است.

وی افزود: علاوه بر حوزه صنعت ومعدن و تجارت بخش نظارت و بازرسی نیز فعالیت می‌کند که در ۹ ماهه امسال ۲۳۱ هزار ۲۸۰ مورد بازرسی از واحدهای صنعتی داشیم که ۹۳۰۰ مورد تخلفات از واحدها کشف شده است.

دلق پوش با بیان اینکه اولین کارخانه نانو داروی ضد سرطان در گیلان فعالیت می‌کند، افزود: از دیگر اولین‌ها تولیدکننده صفحه کلاج و قطب سلولزی به خود اختصاص داده است و نیز از بزرگترین واحدهای فولاد را در کشور دارد و همچنین تنها تولید کننده دربهای قوطی های فلزی در گیلان فعال است و بزرگترین تولید کننده رادیاتور و شوفاژ در خاورمیانه متعلق به گیلان است.

افتتاح 27 واحد تولیدی در دهه فجر در گیلان

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت گیلان به برنامه های دهه فجر اشاره کرد و افزود: در دهه فجر امسال ۲۷ واحد تولیدی به ارزش ۱۳۴ میلیارد تومان با اشتعال زایی ۶۴۰ نفر به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: خدمت در شرایط کنونی عبادت است و باید همه به دنبال رفع موانع تولید باشیم و اگر کسی در این راه قدم برندارد و مشارکت نکند انقلابی نیست و نمی‌تواند خود را خادم و انقلابی بداند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه