English

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس:

سهم آب هرمزگان از آب‌شیرین‌ کن یک میلیون متر مکعبی با شایعاتی همراه است/به مردم اطمینان بدهید

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: شایعاتی شنیده می‌شود که از محل اعتبارات استان باید سهم آب هرمزگان از این آب‌شیرین‌کن خرید تضمینی شده و هزینه‌هایی بر دوش استان برای ساخت مخازن گذاشته می شود.

سهم آب هرمزگان از آب‌شیرین‌ کن یک میلیون متر مکعبی با شایعاتی همراه است/به مردم اطمینان بدهید

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، احمد مرادی پیش از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از فاز نخست پروژه آب‌شیرین‌کن یک‌ میلیون مترمکعبی بندرعباس، افزود: یکی از دغدغه‌های استان هرمزگان عدم برگشت درآمدهای مازاد مالیاتی به هرمزگان است، امیدوارم با دستور شما و بازگشت این درآمد انجام گیرد. و همچنین یکی دیگر از دغدغه ها استفاده از ظرفیت نیروهای بومی و ماندگار استان در صنایع و بنگاه‌های اقتصادی هرمزگان است.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس اضافه کرد: از دولت نهم تا دولت دوازدهم، استان‌ها مشکل خود را حل کرده و از مصوبه دولت مبنی بر استفاده از 70 درصد نیروی بومی و ماندگار بهره‌مند شده‌اند اما تقاضای مردم استان هرمزگان اجرای آن در این استان است زیرا این کار بار مالی به دولت ندارد و سبب افزایش انگیزه در بین مردم استان خواهد شد.

مرادی با بیان اینکه نمونه اعتماد به نیروهای بومی در صنعت آب و برق است که 90 درصد نیروهای بومی استان این حوزه را می‌چرخاندند و امروز حاصل اعتماد به نیروهای بومی را می‌بینید، اضافه کرد: اگر این نخبگان بومی نبودند امروز شاهد مشکلات استان خوزستان بودیم اما با تلاش جوانان هرمزگانی و حمایت استاندار ذره‌ای مشکل پیش نیامده و باوجوداینکه 20 سال هرمزگان از بارندگی مطلوب محروم است اما مردم دغدغه‌ای ندارند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: آب‌شیرین‌کن یک‌میلیون مترمکعبی امروز دغدغه مردم هرمزگان است و آن‌هم نگرانی مسائل زیست‌محیطی است، گرچه کارشناس نیستم اما امیدوارم این نگرانی از مردم برطرف شود تا سال‌های آینده، آیندگان به ما نفرین نکنند.

وی ادامه داد: این آب از بندرعباس به سیرجان و یزد منتقل شود و هیچ‌کس حق مخالفت ندارد اما انصاف باید رعایت شود که مردم را اطمینان دهیم که از این آب استفاده کنند و مردم هرمزگان تشنه نشوند که آب به استان دیگری برود.

مرادی گفت: اکنون شایعاتی شنیده می‌شود که از محل اعتبارات استان باید سهم آب هرمزگان از این آب‌شیرین‌کن خرید تضمینی شده و هزینه‌هایی بر دوش استان برای ساخت مخازن گذاشته شود اما امیدوارم این امر بر دوش استان نیفتد و وزیر نیرو این قول را داد تا این مهم عملیاتی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه