English

مدیرکل سازمان بهزیستی فارس خبر داد:

تاسیس موسسه‌های خیریه اشتغالزایی برای ساماندهی اشتغال مددجویان

مدیرکل سازمان بهزیستی فارس گفت: بهزیستی فارس برای ساماندهی اشتغال مددجویان به سمت ایجاد موسسه‌های خیریه اشتغالزایی رفته و از سال 95 نیز در شهرهایی از جمله شیراز، داراب، لار، لامرد و فراشبند این مراکز را راه‌اندازی کرده است.

تاسیس موسسه‌های خیریه اشتغالزایی برای ساماندهی اشتغال مددجویان

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، سید مرتضی موسوی مدیرکل سازمان بهزیستی فارس امروز در نشست خبری که با حضور رییس دبیرخانه اشتغال بهزیستی کشور برگزار شد، از تأسیس موسسه‌های خیریه اشتغالزایی برای ساماندهی اشتغال مددجویان خبر داد و گفت: از سال 95 نیز در شهرهایی از جمله شیراز، داراب، لار، لامرد و فراشبند این مراکز را راه‌اندازی کرده است.

موسوی گفت: در حال حاضر 128 هزار معلول در استان فارس وجود دارد که بیش از پنج هزار نفر از آنان درخواست اشتغال دارند و بهزیستی فارس نیز امیدوار است تا چند سال آینده اشتغال این افراد که بیش از 80 درصد آن به نتیجه مثبت می‌رسد را با ارائه تسهیلات اشتغالزایی و حمایت از آنان دنبال کند.

مدیرکل سازمان بهزیستی فارس با اشاره به اقدامات این سازمان در راستای اشتغالزایی مددجویان گفت: در سال جاری ۲ هزار و ۱۰۷ شغل برای مددجویان ایجاد کردیم که بنا داریم تا این رقم را در سال جاری به ۳ هزار و ۵۰۰ ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۳ هزار و ۵۹۷ شغل برای مددجویان بهزیستی ایجاد شد، گفت:‌ بهزیستی فارس طی سه سال گذشته حائز رتبه نخست کشور در بحث توانمندسازی مددجویان شد.

موسوی یکی از راه‌های توانمندسازی مددجویان را خود اشتغالی دانست و گفت: در بحث اعطای تسهیلات اشتغال سهم استان فارس ۳۲۴ میلیارد ریال است و در طرح اشتغال فراگیر روستایی ۲۷۰ میلیارد ریال سهم بهزیستی استان فارس است.

مدیرکل بهزیستی فارس از اعطای وام ۴ درصدی به مددجویان به مبلغ ۲۰ میلیون تومان از محل بند واو برای بحث خوداشتغالی خبر داد و گفت:‌ در بحث حمایت از زنان سرپرست خانوار تسهیلاتی تا سقف ۷ میلیون تومان اعطا می‌شود.

وی با یادآوری اینکه ۱۲۸ هزار معلول در استان فارس وجود دارد، گفت: بسیاری از این افراد شاغل هستند و همه آن‌ها متقاضی شغل نیستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه