English

مسعود صرامی:

"دبیرستان اقتصاد" مجموعه اصفهان سیتی سنتر آینده ایران است

سرمایه‌گذار "دبیرستان اقتصاد" گفت: دانش‌آموزان در این مدرسه می‌آموزند چگونه به یکدیگر اعتماد کنند و چگونه موفقیت خود را در موفقیت دیگران بدست بیاورند.

"دبیرستان اقتصاد" مجموعه اصفهان سیتی سنتر آینده ایران است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از اصفهان، مسعود صرامی در جمع اصحاب رسانه گفت: تاسیس "دبیرستان اقتصاد" از فعالیت های فرهنگی مجموعه اصفهان سیتی سنتر است که هدف آن تربیت جوانانی خردباور است تا بتوانند با نگاه نقاد و به روش استدلالی باورهای درست را پرورش دهند؛ دانش‌آموزان در این مدرسه می‌آموزند چگونه به یکدیگر اعتماد کنند، می‌‌آموزند که چگونه موفقیت خود را در موفقیت دیگران بدست بیاورند.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم با کسانی که ارتقا فکری بهتری نسبت به ما داشتند دست در دست هم دهیم و با کمک سرمایه‌گذاری ما آینده درستی را برای فرزندان‌مان ترسیم کنیم، اظهار داشت: به عنوان یک سرمایه‌گذار سعی کردم سرمایه‌هایمان را در امر آموزش هزینه کنم.

سرمایه‌گذار دبیرستان اقتصاد با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در این مدرسه می‌آموزند چگونه به یکدیگر اعتماد کنند، افزود: این امر مهم کمتر در جامعه کنونی ما به چشم می‌خورد، دانش آموزان در اینجا می‌‌آموزند که چکونه موفقیت خود را در موفقیت دیگران بدست بیاورند.

وی پیرامون قرار گرفتن این مدرسه در مرکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اصفهان تصریح کرد: در این راستا در مجموعه سیتی سنتر به اندازه کافی فضا برای ایجاد چنین مدرسه‌ای را داشتیم اما به دلیل وجود کارگاه‌های متعدد این مکان را انتخاب کردیم تا کار عملی را به معنای واقعی بیاموزند، متاسفانه وقتی قصد داشته باشید کار نو انجام دهید باید ضربه‌هایی هم بخورید ولی ما به حقوق اجتماعی افراد بها می‌دهیم اکنون نیز فکر می‌کنم باید صرامی‌ها اضافه شوند.

صرامی با اشاره به نظریه "درماندگی آموخته شده" سلیگمن خاطرنشان کرد: براساس این نظریه اردک ماهی هایی هستند که در آکواریوم پر از ماهی کپور بودند و از آنها تغذیه می کردند، پژوهش گران با قراردادن مانع شیشه ای موجب ناکامی آنها شدند و پس از مدتی آنها حتی با برداشتن مانع، تلاشی برای صید ماهی ها نمی کردند، در حقیقت این دیوار شیشه‌ای فاز ناامیدی میان اردک ماهی‌ها ایجاد می‌کرد و در کشورمان نیز فاز ناامیدی ایجاد می‌کنند، این فاز ناامیدی را مادر که همان آموزش و پرورش می‌شود به فرزندانش یاد می‌دهد، مبنای آموزش کشورمان غلط است.

دانش آموزان دبیرستان اقتصاد دیگر با یک عدد تصادفی در کنکور، رشته و شغل انتخاب نمی‌کنند بلکه آگاهانه سراغ شغل‌شان می‌روند

آرش رحیمی مدیر و یکی از موسسان دبیرستان اقتصاد در این نشست با بیان اینکه "دبیرستان اقتصاد، آینده ایران" است، اظهار داشت: دانش آموزان در این مدرسه برای آینده آماده می‌شوند، این دانش آموزان اولین افرادی هستند که ساخته شدن مدرسه‌شان را از ابتدا به چشم دیدند و اکنون احساس می‌کنند اینجا خانه‌ خودشان است، این مدرسه در مدت 105 روز ساخته شد.

مدیر دبیرستان اقتصاد افزود: در اینجا از میان تعداد زیادی کارگاه 5 کارگاه را انتخاب می‌کنیم ولی به هیچ کس تحمیل نمی‌کنیم که حتما باید فلان کار را انجام دهی، ما در این راستا تعهد می‌کنیم که این دانش آموزان حداقل در یک رشته به حدی از تخصص برسند که بتوانند کسب درآمد کنند، این توانمندی را حتی در دانشجویانمان نیز نمی‌توانید پیدا کنید.

وی با بیان اینکه دانش آموزان این مدرسه دیگر با یک عدد تصادفی در کنکور، رشته و شغل انتخاب نمی‌کنند بلکه آگاهانه سراغ شغل‌شان می‌روند، تصریح کرد: برای دانش آموزان در این مدرسه، ریشه درست می‌کنیم، معلم‌های این مدرسه اساتید دانشگاه‌ها هستند، کار آموزشی به هیچ عنوان اقتصادی نیست ولی در ادامه ثروت آفرینی که آموزش ایجاد می‌کند با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست.

رحیمی با باین اینکه هزینه ثبت نام این مدرسه برای امسال استثنائاً 4 میلیون تومان است، خاطرنشان کرد: هزینه واقعی در حدود 15 تا 20 میلیون تومان است ولی با توجه به شرایطی که امسال داشتیم همان قیمت مصوب آموزش و پرورش برای مدارس غیر انتفاعی را برای امسال در نظر گرفتیم.

وی پیرامون نحوه گزینش دانش آموزان بیان کرد: به هیچ عنوان انتخاب نکردیم که فلان دانش آموز با معدل بهتر بیاید باید تفاوت در دانش آموزان وجود داشته باشد، گزینش در این مدرسه صرفاً براساس اشتیاق دانش آموز است، آزمون علمی نداریم و مصاحبه به کل خانواده انجام می‌دهیم، معتقدیم که دانش آموزان باید متفاوت باشند و ویژگی‌های متفاوت هم دارند بنابراین به دنبال کشف این استعدادها و ویژگی‌های متفاوت هستیم.

مدرسه اقتصاد

 به  گزارش  خبرگزاری موج ، مجموعه اصفهان سیتی سنتر در کنار فعالیت های عمرانی و تجاری به فعالیت های فرهنگی نیز توجه ویژه ای دارد. تاسیس "دبیرستان اقتصاد" از فعالیت های فرهنگی این مجموعه است که هدف آن تربیت جوانانی خردباور است تا بتوانند با نگاه نقاد و به روش استدلالی باورهای درست را پرورش دهند؛ در برابر سرنوشت خود و دیگران مسئول و متعهد به حفظ زیست پذیری زمین برای همگان باشند و خلاق باشند به صورتی که با تکیه بر دست آوردهای دانش و تجربه ی بشری در محیطی پذیرنده استعداد نوآوری خود را پرورش دهند

اصفهان - صرامی

این مجموعه تلاش دارد از فشار روی نوجوانان برای رقابت های مخرب بکاهد و با توسعه ی منابع، به تربیت جوانانی مصمم و هدفمند کمک کند. دبیرستان اقتصاد کانونی است که در آن نوجوانان توانایی های خود را شناخته و شکوفا شوند.

دانش آموزان این دبیرستان در رشته ریاضی تحصیل می کنند ولی در کنار ریاضی، دروس اقتصاد و مدیریت را نیز فرامی گیرند. تأکید مدرسه ی اقتصاد بر رشد توانایی شخصی دانش آموزان است و قبولی در کنکور هدف این مدرسه نیست.

از دانش آموختگان مدرسه  اقتصاد انتظار می رود در آینده بتوانند ثروت سازانی موثر در بهبود رفاه اجتماعی شوند. از این رو است که این دبیرستان بستر لازم برای آموزش های فنی و هم تجاری را برای دانش آموزان فراهم می آورد، تأکید مجموعه ی اصفهان سیتی سنتر توجه به ویژگی ها و توانمندی تک تک مخاطبان خود است.

اهداف

طرح و عزم ما برای پرورش نسلی آزاده، خلاق، ثروت آفرین، متعهد به خویشتن، جامعه و بشریت و کوشا برای زندگی پذیری زمین است." آموزشی انسان- محور" (فرصت دادن به هر دانش آموز برای کشف خود و زندگی یگانه ای که برایش به دنیا آمده)، "کاشتن بذر کارآفرینی"(دانش آموزان با کمک اساتید خود قادر به ساختن آینده ی خود خواهند بود)،"بهتر کردن جهان"(استفاده از قدرت خلاقیت برای آشتی با طبیعت)،"درک درست از مسئولیت پذیری" (درک درست از مسئولیت پذیری و کنش مسئولانه).

چشم انداز

انتظار می رود در سراسر جهان، تا سال 1410، نزدیک به دو میلیارد شغل موجود جای خود را به شغل های نوین بدهند. تخریب خلاق فرآیند "نوآوری و جایگزینی" لازم برای پیشرفت اقتصادی سازمان ها و جوامع است. ما بر این باوریم که آموزش های هدفمند علمی و اقتصادی می توانند زمینه ساز تخریب خلاق در دانش آموزان باشند. همچنین می توان با فراهم آوردن شرایط مساعد، امکان کارورزی و کسب تجربه های نوین را در مناسب ترین سن ممکن برای دانش آموزان فراهم کرد. دبیرستان اقتصاد محلی خواهد بود برای تربیت دانش آموختگانی که در فرآیند نوآوری تحول آفرین مشارکت می کنند و برای بازی در عرصه ی جهانی آماده می شوند.

آمادگی برای کار بخشی از یک آموزش موثر به حساب می آید. سردرگمی در انتخاب شغل پدیده ای است آشنا در سال های نوجوانی؛ اما احساس ناتوانی در انجام کارهای اقتصادی و تشکیل زندگی مستقل یک بیماری است ناشی از "آموزش برای رقابت"؛ آموزشی پر تنش برای رسیدن به هدفی بی سرانجام: وقتی که فرد خود را دانشجوی رشته ای می بیند که ناچار یا ناآگاهانه انتخاب کرده است.

چشم انداز آموزش در دبیرستان اقتصاد تربیت دانش آموختگانی است که بتوانند در آینده ی اقتصاد کشور نقش ممتازی بازی کنند. دانش آموختگانی که علاوه بر رشته های تخصصی آکادمیک، توانایی درک و بازی در دنیای اقتصاد را داشته باشند. این دانش آموختگان هم می توانند به کارآفرینان خلاق وراهبران و مدیران اقتصادی موفق تبدیل شوند و هم شهروندانی توانا با مهارت های ارتباطی و آماده برای مسؤولیت های اجتماعی باشند

روش ها و فرآیندها

آگاهی معلم و محیط آموزشی از اثری که بر دانش آموزان دارند به ایشان امکان می دهد فرصت هایی را پدید آورند که بر دانش آموزان تاثیری شگرف می گذارد و راه آینده هر کس را برای وی روشن می کند: وظیفه ی مدرسه است که در محیطی کاملاً خالی از پیش داوری و تحمیل، کاستی های اجتماعی را جبران کند.

آموزش هایی که دانش آموزان در محیط مدرسه و خارج از برنامه ی رسمی دریافت می کنند بر شخصیت ایشان تاثیری گاهی ژرف تر از آموزش مواد درسی دارد. پرورش شخصیت دانش آموزان در کارهای گروهی، خطرپذیر، و نقاد پیگیری می شود. راست کرداری و مسؤولیت پذیری، بیش از آن که با گفتن تعلیم شود، در عمل تمرین می شود.

بازی، ورزش و اردوهای فرهنگی محیط مناسبی پدید می آورند تا دانش آموزان در انجام فعالیت گروهی مشارکت فعال داشته باشند و مهم تر از هر چیز سلامت جسمی ایشان را تضمین می کنند. حیاط وسیع دبیرستان و دسترسی بی فاصله به سالن های ورزشی، دانش آموزان را از گوشه گیری و تنهایی خارج می کند، روحیه ی راهبری و خطرپذیری در همین فعالیت ها است که به تدریج شکل می گیرد و رشد می کند.

کارکردن و توانایی برای انجام کاری که به استقلال بیانجامد درمان بسیاری از بیماری ها است و مهم تر از آن معنابخش فلسفی زندگی است.  دبیرستان اقتصاد نگاهی دورنگر به آینده و آموز ش های دانشگاهی دارد با این حال از توانمند کردن دانش آموزان برای انجام کارهایی که بتوانند به اشتغال بیانجامند غافل نیست. بهره مندی از امکانات کارگاهی وسیع سازمان فنی حرفه ای این فرصت را به تک تک دانش آموزان می دهد که علایق خود را کشف کرده و فکر و دست های خود را با آن آشنا کنند. ما اصرار داریم که تعداد زیادی از دانش آموختگان این دبیرستان به کارآفرینان فردا تبدیل شوند. برای این کار دانش اموزان مدرسه یاد می گیرند فرصت ها را ببینند، از ذخیره ی خود در آن ها سرمایه گذاری کنند و به سودآوری کار خود بیاندیشند. این تمرین مهمی است که فارغ از علاقه ی شغلی دانش آموزان در طول سال های دبیرستان همه در آن شرکت می کنند و ورزیده می شوند. دیدار و گفت وگوی رودررو با کارآفرینان حس بلندپروازیِ خردمندانه و تلاش برای رسیدن را در دانش آموزان تقویت می کند.

زبان آموزی در سطحی مؤثر و برای همه ی دانش آموزان پنجره ای به فرهنگ دیگر برای ایشان می گشاید و امکان زیستن در محیطی جهانی را برای ایشان فراهم می آورد. دبیرستان اقتصاد تلاش می کند هر دانش آموز تا پایان دوره ی دبیرستان به یک زبان خارجی مسلط شود و با زبان سومی هم آشنایی یابد.

دبیرستان اقتصاد

مشارکت پدران و مادران برای تکمیل کاستی های آموزشی مدرسه نیست بلکه اصل و اساس پرورش دانش آموزان است. دبیرستان اقتصاد خود را در برابر پدران و مادران پاسخگو می داند با این حال از ایشان نمی خواهد پرورش نوجوانان خود را یکباره به دبیرستان بسپارند و از نقش های هدایت، نظارت و پشتیبانی خود دست بکشند. همچنین از پدران و مادران خواسته می شود که در چارچوب وقت و امکانات خود در فعالیت های گروهی دانش آموزان به ویژه در خارج از مدرسه شرکت کنند و در کنار فرزندان خود، زمینه ساز تعامل با آنها در سنین خاص بلوغ باشند.

تمرین و آموختن زندگی جمعی، کار گروهی بخشی جدایی ناپذیر از آموزش در دبیرستان اقتصاد است. در همین حال تفاوت های فردی نادیده گرفته نشده، برعکس، شناسایی و تقویت می شوند. تحمل دیگران و احترام به تفاوت های فردی در کلاس های گفت وگومحور، که برای همه ی پایه ها پیش بینی شده، تمرین و تقویت می شوند. درک تعصب آمیخته و یک سویه ی رخدادها به بسیاری از تنش های اجتماعی و اقتصادی در محیط زندگی و کار دامن می زند. درکی جامع نگر مبتنی بر دیدن عوامل متعددی که در طی زمان بر هم تاثیر می گذارند از دست آوردهای تفکر سیستمی است که امروزه آموزش آن به دبیرستان ها هم راه پیدا کرده است. مدرسه ی اقتصاد به آموزش و تمرین تفکر سیستمی پای بند است و آن را راهی برای بهبود درک پدیده ها و روابط می داند. آموزش تفکر سیستمی بخشی از کلاس های آموزش تفکر نقاد این دبیرستان را تشکیل می دهد که توسط خبرگان دانشگاهی آن به دانش آموزان آموخته می شود.

کلاس های فوق برنامه ی مانند موسیقی و نمایش برای آموزش زیبایی شناسی، تقویت تعاملات گروهی و توانایی ابراز خویشتن به هر دانش آموز فرصت می دهند تا خود را بیان کند. به این ترتیب، هراس او از بیان احساس و دیدگاه خودش برطرف می شود، به او ابزار لازم را برای مواجه شدن با جامعه داده و همچنین زمینه ساز فعالیت های شغلی آینده خواهندشد.

دبیرستان تاکید ویژه ای بر آموزش تاریخ و ادبیات دارد. ما باور داریم آشنایی با تاریخ و ادبیات به شکل گیری شخصیت هر فرد و دیدگاه های او کمک می کند و مرزهای شخصی او را از دیگران متمایز می کند. بیش از این، قدرت تخیل دانش آموز را تقویت می کند، او را به زندگی اجتماعی علاقمند می کند، از پوسته ی خودبینی و خودپسندی خارج می کند، و باورهای بیمارگونه ی برتری بر دیگران را، که معمولا منجر به جامعه گریزی می شوند، با علاقه به سرنوشت اجتماعی جایگزین می کند. آموزش تاریخ و ادبیات بر محور تاریخ ایران و ادب پارسی است ولی به این محدود نمی ماند و متناسب با اندازه ی علاقمندی هر دانش آموز به تاریخ و ادبیات فاخر دیگر ملت ها توسعه می یابد.

پایش فرآیند آموزش و پرورش از ویژگی های اصلی دبیرستان اقتصاد است. این پایش توسط پدران و مادران از یک سو، و کارشناسان حرفه ای از سوی دیگر، در همکاری با راهبر دبیرستان انجام می شود. هدف از این پایش بهبود مستمر نظام آموزشی و محتوای درسی، توجه به ویژگی های تک تک دانش آموزان، و در صورت نیاز همیاری با خانواده برای رفع مشکلات احتمالی در یافتن خود و ترسیم اهداف شخصی هر دانش آموز است.

دبیران

دبیران مدرسه ی اقتصاد با رفتار خویش پرورش می‌دهند و با گفتار خویش آموزش (گفته ی پیامبر گرامی اسلام). برخی با موهبت آموزگاری به جهان می آیند برخی هم این حرفه را به همان خوبی می آموزند. در دبیرستان اقتصاد با باور داشتن به نقش کلیدی دبیران در امر آموزش، تلاش خواهیم کرد با انتخاب دبیران علاقمند و مستعد، و آموزش مستمر آنان در جهت اهداف و اصول بنیادین مدرسه گامی بلند در ارایه استاندارد های آموزشی برداریم

دبیر از کلاس درس یک محیط خانوادگی می سازد که همه ی دانش آموزان به آن احساس دلبستگی می کنند. احترام متقابل در کلاس، محیطی همدلانه و پشتیبان فراهم می آورد. بر این محیط اصولی حاکم است و در آن برای هر کسی کاری وجود دارد. هر دانش آموز آگاه است که او عضوی مهم در خانواده است. دبیر به دانش آموزان می آموزد که می توانند به یک دیگر و به همه ی گروه اتکا کنند.

دبیر به دانش آموزان احترام می گذارد و باورها و نظرات یکایک دانش آموزان را ارزشمند می داند. او تفاوت های دانش آموزان با یک دیگر را به دلیلی برای تبعیض در برخورد با ایشان تبدیل نمی کند و از فرصت های فراوانی که به وجود می آیند بهره می جوید تا به دانش آموزان بیاموزد چگونه در نقش مکمل یکدیگر با هم همکاری کنند. دانش آموزان از بیان درک و احساس خویش بیمی ندارند و می آموزند که به دیگران احترام گذاشته و به ایشان گوش کنند. دبیر محیطی خوش آیند برای آموختن همه ی دانش آموزان فراهم می آورد.

دبیر واسطه ای فعال و اندیشمند، میان آرزوها، باورها و روشهای تربیتی پدران و مادران از یک سو و فرزندان ایشان از سوی دیگر است. بنابراین، دبیر در تماس و ارتباط پیوسته، مستقیم یا غیر مستقیم، با پدر و مادر هر دانش آموز است تا از تنشهای تربیتی در دانش آموز پیشگیری شده و دانش آموز مطابق الگویی همگرا، بحرانهای سنی خود را پشت سر بگذارد، با تواناییهای خود آشنا شده و با آنها کنار بیاید و به توسعه و رشد خود، پیرامون این تواناییها بپردازد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه