English

انتخاب شهردار رشت تجربه مفیدی برای اصحاب رسانه بود/اصحاب رسانه به نوشتن نطق های شعار گونه مسئولان اکتفا نکنند

سرانجام پس از ماه ها انتظار شهر رشت صاحب شهردار شد و شصت و ششمین کلید شهرداری رشت به حامد عبدالهی رسید.

انتخاب شهردار رشت تجربه مفیدی برای اصحاب رسانه بود/اصحاب رسانه به نوشتن نطق های شعار گونه مسئولان اکتفا نکنند

رحیم فلاح-خبرگزاری موج؛ سرانجام پس از ماه ها انتظار شهر رشت صاحب شهردار شد و شصت و ششمین کلید شهرداری رشت به حامد عبدالهی رسید.

 عبدالهی با 6 رای از مجموعه یازده رای اعضای شورا به عنوان شصت و ششمین شهردار رشت انتخاب شد.

شورایی که  پس از گذشت 5 دوره،  کارایی لازم که از آن انتظار می رفت را نداشت و بهترین زمان ها را برای ساختن شهر از دست داد  و بیشتر وقت جلسات به سخنرانی و شعار دادن گذشت،  که اگر مجموعه سخنرانی های اعضا از دوره اول تاکنون جمع آوری شود کاغذ و قلم در نگارش کم می آید، و متاسفانه شاهد همین رویه در شورای پنجم نیز بودیم و تاکنون دو شهردار و دو سرپرست، خروج یک عضو و ورود یک عضو علی البدل به شورا و احتمال ورود دومین عضو علی البدل در عمر یک ساله و اندی از عمر شورای پنجم و وعده هایی که هر دوره در حال تکرار شدن است و علی برکت الله شعار و سخنرانی و حواشی و معلوم نیست با انتخاب عبدالهی آینده رشت چه خواهد شد.

آنگونه که از شواهد بر می آید و عملکردها نشان می دهد شورای پنجم نیز درگیر منازعات سیاسی شده و گرایش های سیاسی در رفتار شورا نشینان عیان شده است و خدمت صادقانه به مردم می رود به بوته فراموشی سپرده شود.

در جلسه شصت و یکمین جلسه شورای پنجم، عبدالهی با رای  5 + یک  حاجی پور، جذب، علی پور، زاهد، رمضانپور و رای به خودی به عنوان منتخب شورا بر مسند شهرداری تکیه زد، اگر رای به خود می توانست  تعیین کننده شهردار باشد چرا در جلسات قبلی انتخاب شهردار چنین اتفاقی نیفتاد که جای بسی سئوال است.

امید است این رای به خود در آینده تبدیل به نامه به خود نشود  که در عملکرد برخی از مسئولان شهرداری مسبوق به سابقه است چون دیگر شهر رشت ظرفیت این چنین عملکردها را ندارد.

از نکات قابل تامل در انتخاب شهردار رشت به اجماع نرسیدن اعضای یازده نفره شورا در انتخاب شهردار رشت است و از هم اکنون حامد عبدالهی راه سختی را برای اجرای برنامه های خود خواهد داشت.

وضعیت چیدمان اعضای شورا با نتخاب عبدالهی چگونه می شود

البته باید دید پس از تایید صلاحیت  شهردار شدن عبدالهی از سوی وزارت کشور فرانک پیشگر دومین بانویی که وارد صحن شورا خواهد شد کفه ترازو به کدام سمت سنگینی خواهد کرد، آیا باز همان ترکیب پنج به شش باقی خواهد ماند یا وضعیت چیدمان اعضای شورای شهر رشت به گونه ای دیگر رقم خواهد خورد.

فضای مسموم حاکم در شورا برای انتخاب شهردار، امنیتی کردن فضای درونی و بیرونی شورا، انتخاب گزینشی اصحاب رسانه در جلسه انتخاب شهردار و ممانعت از ورود رسانه های منتقد و توهین و تهدید روابط عمومی شورا که « تا من هستم از ورود رسانه های منتقد به خیابان ورودی و صحن شورا جلو گیری خواهم نمود» تنها گوشه ای کوچک از حاشیه های انتخاب شهردار رشت بود.

شهردار منتخب شورا همانگونه که در اولین نطق پس از انتخاب خود وعده به اتحاد و همدلی و دوری از نگاه خاص جناحی و سیاسی داد و هدفش را ایجاد همدلی بین ۱۱ عضو شورا و شهردار عنوان کرد باید به نوعی به عنوان یکی از اعضای شورا در مرحله اول باید تمام حواشی که چند وقت اخیر در انتخاب شهردار مطرح بود و خود معترف به این قضیه هستند شفاف همراه با سند و مدرک  با مردم در میان بگذارد.

عبدالهی از سویی باید تمام تلاش و کوشش خود را برای راضی نگهداشتن اعضای مخالف خود در  شورا به کار ببندد و این رضایت به چه گونه خواهد بود آینده مشخص خواهد کرد ، و در مرحله بعد باید از رسانه هایی که در همه حال همراه، همدل و  انعکاس دهنده فعالیت های شورا و به نوعی واسطه بین مردم رشت و منتخبانشان بودند و در چند وقت اخیر مورد بی مهری قرار گرفتند و توهین و تهدید شنیدند دلجویی نماید.

اعضای محترم شورا و دوستان روابط عمومی نیز باید بدانند که این چند روزی که بر مسند نشستند ماداالعمر نیست و دوره ای دارد و دیر یا زود باید جایگاه خودشان را به دیگری واگذار کنند.

اصحاب رسانه فقط به نوشتن نطق های شعار گونه و آتشین مسئولان اکتفا نکنند

و اما سخنی با دوستان مطبوعاتی و رسانه ای گیلان که در این مدت با شنیدن انواع و اقسام توهین ها، تهمت ها و تهدید ها باز رسالت اصلی خود را فراموش نکردند و در امر اطلاع رسانی،  به موقع در صحنه انتخاب شهردار رشت حاضر بودند و واقعیت ها و حواشی را که در این انتخاب اتفاق افتاد با مردم در میان گذاشتند.

جا دارد این دوستان نیز همدلی و وحدت خود را  نه در انتخاب شهردار بلکه در تمامی مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی استان حفظ کنند و از تهمت و تهدید نترسند و رسالت خود را فراموش نکنند و پشت و حامی هم باشند و به وعده و وعید مسئولان دلخوش نباشند چون مسئولیت ها ماندنی نیست و شما هستید که باید مطالبه گری داشته باشید و مردم و شنیدن صدای مردم و رساندن حرف مردم به مسئولان را سرلوحه برنامه های کاری خودتان قرار بدهید.

اصحاب رسانه اعم از مکتوب و مجازی با توجه به موقعیتی که ایران اسلامی در این برهه از زمان دارد برای یک بار هم شده فقط به نوشتن نطق های شعار گونه و آتشین مسئولان اکتفا نکنند و وعده های داده شده را در جلسات و نشست های خبری عیان کنند  و از همه بیلان کار بخواهند زیرا زمان سخنرانی و شعار گذشته است.

انتخاب شهردار رشت تجربه مفیدی برای اصحاب رسانه بود که توانست با انتشار واقعیت ها و به رخ کشیدن نمونه ای کوچک از روح مطالبه گری خود از مسئولان در انتخاب شهردار تسریع ببخشند که اگر این نبود هنوز رشت بی شهردار بود.

هنوز جای دارد همکاران مطبوعاتی نحوه انتخاب شهردار و عملکرد شورا را به بوته نقد برده و به سئوالاتی که در اذهان مغفول مانده پاسخی شایسته بگیرند.

  در چنین فضایی می شود امیدوار بود که استان گیلان و بویژه رشت که بیش از 4ونیم قرن پیش مرکز گیلان شد یک شهر آباد، آرام، آزاد به عنوان مادر شهرهای گیلان و بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر شمال ایران زبانزد شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه