English

ازسوی مدیرکل پزشکی قانونی لرستان مطرح شد؛

ثبت ۴ مورد کودک آزاری جسمی در پزشکی قانونی لرستان

مدیرکل پزشکی قانونی استان لرستان گفت: طی 6 ماهه نخست امسال تعداد 4 کودک مورد آزار و اذیت والدینشان قرار گرفته‌اند.

ثبت 4 مورد کودک آزاری جسمی در پزشکی قانونی لرستان

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، حمیدرضا نظیفی، گفت: در 6 ماهه نخست امسال تعداد 4 کودک به دلیل وجود صدمات و ضرب و جرح حاصل از کودک آزاری توسط والدین به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه نموده اند که به لحاظ تفکیک جنسیتی شامل 2 کودک دختر و 2 کودک پسر می باشند.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان، افزود: طی 6 ماهه نخست سال گذشته نیز تعداد 4 کودک مورد اذیت و آزار پدر یا مادرشان قرار گرفته بودند که به لحاظ تفکیک جنسیتی شامل 3 کودک دختر و 1 کودک پسر بود.

وی، اظهار داشت: مقایسه آماری این میزان پرونده در بازه زمانی 6 ماهه نخست امسال و سال ماقبل نشان می دهد که مراجعات کودک آزاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته کاهش یا افزایشی نداشته است.

طی یکسال گذشته، 12 کودک لرستانی به دلیل صدمات و ضرب و جرح به پزشکی قانونی معرفی شده‌اند

عضو شورای قضائی استان لرستان، افزود: بررسی های گروه آمار و انفورماتیک پزشکی قانونی لرستان نشان می دهد در 12 ماه گذشته تعداد 12 کودک به دلیل وجود صدمات و ضرب و جرح حاصل از کودک آزاری توسط والدین به مراکز پزشکی قانونی استان لرستان مراجعه نموده اند که به لحاظ تفکیک جنسیتی شامل 11 کودک دختر و 1 کودک پسر هستند.

کودک آزاری

ترس از آبرو، مانعی در برابر گزارش کودک آزاری است

نظیفی تصریح کرد: در مبحث کودک آزاری ترس از آبروریزی مانعی جدی سر راه گزارش این آزار‌هاست، بر این اساس باید اذعان کرد که موارد آزار‌ها بسیار بیشتر از این است که خود نشان‌دهنده افزایش خشونت در جامعه و کاهش آستانه تحمل است.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان، گفت: کودک آزاری اثرات مخرب بر فرزندان گذاشته و آنها را دچار مشکلاتی نظیر بروز رفتارهای تهاجمی در بین همسالان ، افسردگی، اضطراب، شب ادراری و مشکلات تحصیلی می نماید.

حمیدرضا نظیفی با بیان اینکه کودک آزاری یکی از آسیب های اجتماعی نهفته در جامعه است، افزود: سلامت اجتماعی کودک در کنار قانون باید بستر اجتماعی و فرهنگی برای تغییر هر رویکرد فراهم شود، در غیراین صورت هیچ‌یک از اقدامات نمی‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه