English

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی:

مجلس نمی تواند برای رفع مشکلات زیست محیطی ورود پیدا کند/ ۱۴ هکتار به ارتفاع صد متر زباله در منطقه سراوان رشت

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در واکنش به انتقاداتی پیرامون از بین رفتن شمال به دلیل تولید روزانه ۲۰هزار تن زباله اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، این است که مجلس نمی تواند برای رفع مشکلات زیست محیطی ورود پیدا کند و رفع این مشکل نیز نیاز به ایجاد یک وزارتخانه دارد.

مجلس نمی تواند برای رفع مشکلات زیست محیطی ورود پیدا کند/ ۱۴ هکتار به ارتفاع صد متر زباله در منطقه سراوان رشت

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی افزود: همه می‌دانند بارش‌های آسمانی موجب افزایش شیرابه می‌شود و به دلیل بالا بودن سطح آب زیرزمینی، شیرابه‌ها در آب‌های زیرزمینی نفوذ کرده و به آب شرب مورد استفاده مردم آسیب وارد می‌کند، از سوی دیگر به خاک هم آسیب می‌رساند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: عدم دفع بهداشتی زباله‌ها و نبود تصفیه‌خانه شیرابه از دیگر مواردی است که به سه عنصر محیط زیستی خاک، آب و هوای خوب گیلان به شدت آسیب وارد ساخته است.

اجرای برنامه ششم راه برون‌رفت از مشکلات زیست محیطی استان‌های شمالی است

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به تدابیری که مسئولان برای رفع زباله‌های انباشته شده در شمال کشور اندیشیده‌اند، اظهار کرد: در قانون برنامه ششم توسعه برغم برنامه‌های قبلی توسعه به صراحت آورده‌ایم که دولت وظیفه دارد در زمینه دفع این زباله‌ها برنامه‌ریزی کند، ضمن‌اینکه این برنامه‌ها تنها نباید در دپوی زباله‌ها خلاصه شود.

وی یادآورشد: اگر شما به منطقه سراوان رشت سفر کنید، حدود 14 هکتار به ارتفاع صد متر زباله مشاهده می‌کنید که در تمام دامنه کوه‌ها انباشته شده است و در نهایت نیز برای رفع آن‌ها اقدام به شن پاشی بر روی زباله‌ها می‌کنند تا فضایی برای تجمع حشرات موذی ایجاد نکند.

جعفرزاده ایمن آبادی خاطرنشان کرد: بی‌تردید انباشت این زباله‌ها به سلامت احشام و خاک آسیب وارد کرده و در پی انباشت آنها آرامش مردم سلب شده است و این در حالی است که متولیان امر تنها در این مورد به ایراد سخنرانی و مصاحبه بسنده کرده‌اند.

ایجاد وزراتخانه محیط زیست راه ورود مجلس به مشکلات زیست محیطی را هموار می‌سازد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه مجلس که مسئول اجرای قوانین نیست و باید از دولت بخواهیم که به این امر مبادرت ورزد، تصریح کرد: متاسفانه سازمان حفاظت محیط زیست برغم صراحت قانون و اعتبارات خوبی که برای این موضوع در ردیف‌های بودجه لحاظ شده است،  برنامه جدی برای رفع این مشکل ندارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، تاکید کرد: یکی از مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، این است که مجلس نمی تواند برای رفع مشکلات زیست محیطی ورود پیدا کند و رفع این مشکل نیز نیاز به ایجاد یک وزارتخانه دارد، به همین دلیل به دنبال این بودیم تا سازمان حفاظت محیط زیست با سایر بخش‌های مرتبط ادغام شده و به یک وزارتخانه تبدیل شود تا مجلس بتواند از اهرم نظارتی خود برای ورود به این حوزه استفاده کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه