English

نماینده ولی فقیه در گیلان:

فرهنگ زکات مستحبی در جامعه نهادینه شود

نماینده ولی فقیه در گیلان زکات مستحبی را راهگشای مشکل محرومان در جامعه عنوان کرد و گفت: فرهنگ زکات مستحبی با تلاش مبلغان دینی و رسانه‌ها در جامعه نهادینه شود.

فرهنگ زکات مستحبی در جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری موج از گیان، آیت‌الله رسول فلاحتی شامگاه یکشنبه در دیدار با رئیس شورای مرکزی زکات با اشاره به اینکه محصولات دارای زکات در استان در کمترین حد است اظهار کرد: پرداخت زکات مستحبی در گیلان داریم و این زکات جمع‌آوری شده به محرومان همان مناطق تعلق می‌گیرد.

وی، زکات مستحبی را امری بسیار خوب و خداپسندانه توصیف کرد و افزود: زکات مستحبی راهگشای مشکلات مردم در جامعه محسوب می‌شود.

امام جمعه رشت با تأکید براینکه فرهنگ زکات مستحبی باید در جامعه نهادینه شود، بیان کرد: اگر مردم متوجه کارگشایی زکات مستحبی در امور محرومان شوند از آن استقبال می‌کنند بنابراین مبلغان دینی و رسانه‌ها در ترویج این امر تلاش کنند.

آیت‌الله فلاحتی به تلاش خوب مسؤولان در تجمیع زکات در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: پرداخت زکات مستحبی با اقبال عمومی مواجه شده است.

توسعه کشاورزی رونق زکات را به همراه دارد

رئیس شورای مرکزی زکات نیز در دیدار مذکور با تبریک انتصاب آیت‌الله فلاحتی به عنوان نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با حکم مقام معظم رهبری گفت: با اخلاص برای خدمت به مردم تلاش می‌کنید و مردم قدردان این تلاش‌ها هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، گیلان را مهد مردی و مردانگی‌، سرزمین میرزاکوچک‌ها و هنرنمایی سرداران رشید در صحنه‌های مختلف عنوان کرد و افزود: گیلان دارای فرهنگی غنی، قوی و تاریخ بسیار سرفراز است.

وی، گیلان را مرکز جوشش و رویش تفکر فرهنگ اهل بیت(ع) توصیف کرد و یادآور شد: در طول تاریخ مردم گیلان ولایتمدار بودند.

دیدار شورای زکات با آیت الله فلاحتی

این مسؤول، با اشاره به وجود جریان علوی در گیلان، بیان کرد: امر مذکور نشان می‌دهد ذهن و گرایش مردم آماده بوده و آن را به دلیل فرهنگ غنی گیلانی‌ها می‌دانیم.

رئیس شورای مرکزی زکات به نقش‌آفرینی مردم گیلان در انقلاب اسلامی اشاره کرد و متذکر شد: رزمندگان گیلانی در دوران دفاع مقدس و همچنین مردم در پشتیبانی از جبهه‌ها جلودار بودند.

تقوی در ادامه با بیان اینکه توسعه کشاورزی موجب رونق زکات در جامعه می‌شود، تصریح کرد: کشاورزی پایه زکات محسوب می‌شود ضمن اینکه با تغذیه عمومی مردم سروکار دارد.

وی، کشاورزی را یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی خواند و اظهار کرد: اگر سفره مردم خالی باشد زندگی نمی‌تواند ادامه پیدا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه