English

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان:

جمع آوری و ممنوعیت پروازهای چارتری در مسیر اهواز - تهران و بالعکس/قطع همکاری با شرکت هایی که با خوزستان تعامل ندارند

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: ایرلاین هایی که تعامل لازم را با استان خوزستان نداشته باشند، ادامه همکاری با آن ها قطع می شود.

جمع آوری و ممنوعیت پروازهای چارتری در مسیر  اهواز - تهران و بالعکس/قطع همکاری با شرکت هایی که با خوزستان تعامل ندارند

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، امید بن عباس با اشاره به افزایش نامتعارف قیمت بلیت های پروازی اخیر، گفت: روز دوشنبه با حضوری تمامی روسای ایستگاه های شرکت های هواپیمایی؛ مدیر کل فرودگاه ها، مدیر کل تعزیرات و معاون نظارت بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت استان نشستی برگزار و موارد افزایش قیمت بلیت های اهواز-تهران و بالعکس و پروازهای چارتری، هم اندیشی و بررسی شد.

بن عباس با بیان این که 4 ایرلاین، پروازهای خود را به صورت چارتری انجام می دهند، اشاره کرد: بخش نامه سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر ممنوعیت انجام پروازهای چارتری در مسیر  اهواز - تهران و بالعکس در این جلسه صادر و به ایرلاین  های مذکور، تذکرات لازم داده شد تا نسبت به جمع آوری پرواز چارتری خود و انجام پروازهای برنامه ای سریعا اقدام کنند.

وی افزود: هماهنگی های لازم با سازمان هواپیمایی کشوری انجام شده و در صورتی که پروازهای چارتری این شرکت ها در مسیر های ذکر شده برداشته نشود، از دادن خدمات فرودگاهی به این ایرلاین ها  معذور خواهیم بود.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: امیدواریم از هفته آینده شاهد پروازهای مسیر اهواز-تهران و بالعکس  به صورت برنامه ای و سیستمی باشیم.

بن عباس همچنین درباره پروازهای اهواز-مشهد که با قیمت های نامتعارف در اختیار مسافران گذاشته شده، بیان کرد: دستورات لازم به سازمان صنعت معدن و تجارت استان خوزستان داده شده تا پرونده های لازم (چه آن ها که از طریق آژانس های مسافرتی تهیه بلیط داشتند و چه آن ها که از طریق درگاه اینترنتی، بلیط خریداری کرده اند) تشکیل و به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع داده شود.

این مقام اقتصادی با بیان این که فرودگاه  اهواز چهارمین فرودگاه کشور از نظر حجم پروازی است، عنوان کرد: با توجه به این موضوع قرار است با مدیران عامل ایرلاین های مختلف نشستی داشته باشیم و به یک تعامل دو طرفه در انجام کار برسیم، همان طور که بازار بزرگی را در خوزستان در اختیار ایرلاین های مجاز قرار دادیم لذا انتظار این است که این شرکت های هواپیمایی نسبت به دادن خدمات ویژه به مسافرانی که از خوزستان یا به استان سفر می کنند، اقدام کنند نه این که حداکثر قیمت ها را در بلیط های پروازی لحاظ کنند.  

وی تصریح کرد: قطعا با ایرلاین هایی که تعامل لازم را با استان خوزستان نداشته باشند مطابق روال فعلی، ادامه همکاری نخواهیم داشت.

بن عباس با اشاره به نشست برگزار شده با مدیران شرکت های هواپیمایی و مسئولان دولتی و اعلام آمادگی و همکاری مدیران این شرکت ها بیان داشت: امید  است بتوانیم با برنامه ریزی مناسب، در ماه های آتی شاهد افزایش کیفیت خدمات شرکت های خدماتی در فرودگاه اهواز باشیم.

وی در ادامه در پاسخ به شیوه قیمت گذاری بلیط ها و برخورد با شرکت های خدماتی پروازی که افزایش قیمت بی رویه بلیت پرواز داشته اند، گفت: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در اسفندماه 96 نرخ نامه ای را منتشر می کند که یک کف و سقفی برای هر کلاس پروازی در هر شرکت هواپیمایی تعریف شده، در چارچوب آن نرخ نامه، مشکلی با  شرکت های هواپیمایی وجود ندارد اما وقتی قیمت ها خارج از  ضوابط ابلاغی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعلام شود، قطعا کوتاه نمی آییم و با ابزارهایی که در اختیار داریم نسبت به برخورد قانونی لازم اقدام می کنیم.

ابطال مجوز چارترکننده های پروازهای مشهد در صورت عدم رعایت حقوق مصرف کننده

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در خصوص پروازهای مشهد که به صورت  چارتری در حال انجام است نیز تصریح کرد: اگر چارتر کننده ها حقوق مسافران را  رعایت نکنند، مردم می توانند گزارش های خود را از طریق سامانه 124 اعلام کنند تا پیگیری لازم انجام شود و چارتر کننده هایی که ضوابط  قانونی و حقوق مسافران را رعایت نکنند مجوز آنها از سوی سازمان هواپیمایی کشوری ابطال می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه