English

حضور دو گروه نمایشی از کردستان درسیزدهمین جشنواره تئاتر سراسری بچه های مسجد

دو نمایش « پمپ » و « فانوس »تولید گروه نمایشی بچه های مسجد حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان به بخش پایانی سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد که از 19 الی 19 مرداد ماه در قزوین برگزار می گردد راه پیدا نمودند .

حضور دو گروه نمایشی از کردستان درسیزدهمین جشنواره تئاتر سراسری بچه های مسجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان یونس صحرارو مسئول دفتر بچه های مسجد حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان از حضور دو گروه نمایشی کردستان در سیزدهمین جشنواره تئاتر سراسری بچه های مسجد خبر داد.

وی ضمن اعلام این خبر گفت : دراین جشنواره در مجموع 12 اثر از استان های هرمزگان ، بوشهر، قزوین ، اصفهان ، خراسان شمالی ، چهارمحال وبختیاری، مازندران ، اردبیل، گلستان، آذربایجان شرقی و کردستان به بخش پایانی راه پیدا نموده اند که در این بین کردستان با 2 اثر فانوس و پمپ بیشترین اثر راه یافته به بخش پایانی را از آن خود نموده است .

مسئول دفتر بچه های مسجد حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان که خود کارگردانی نمایش پمپ را برعهده داشته است گفت : متن این نمایش متعلق به هنرمند ارجمند سیروس همتی بوده که در آن محمد تقی حیدری و بهزاد قربانی بازیگری آن را برعهده داشته و داستان دزدی است که از یک مسجدپمپ کولر را می دزد وتوسط یک مامور انتظامی دستگیر می شود ومتولی مسجد در تلاش است مامور را آگاه سازد که او دزد نیست ، پنجشنبه 18مرداد ماه 97 ساعت 21:30 در مسجد فاطمه زهرا (س) قزوین به نمایش گذاشته می شود.

صحرارو افزود : متن فانوس را امیر زاوش به رشته تحریر در آورده و محمد تقی حیدری کارگردانی آن را برعهده داشته داستان چند نوجوان در یک مسجد می باشد که متوجه می شوند که فانوس گران قیمت مسجد گم شده است وبه یکی از دوستان خود مظنون می شودو توسط متولی مسجد قضیه حل می شود...... در روز چهارشنبه 17 مرداد ماه 97 از ساعت 21:30 در مسجد ولایت قزوین با بازی هنرمندان محمد ابراهیم کریمی ، محمد رضایی ، مهدی صحرارو و سبحان درویشی به اجرای عمومی  گذاشته می شود .

وی تصریح نمود : گروه بچه های مسجد استان کردستان  در راستای سیاست های  مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان به عنوان سومین دفتر بچه های مسجد در شهریور ماه 95 در قروه افتتاح گردید و از آن زمان تا کنون علاوه بر تولید چندین اثر نمایشی و اجرا در مساجد سطح استان در جشنواره های مختلف گروه بچه های مسجد در سطح کشور از جمله تهران و بندعباس نیز حضور داشته است .

مسئول دفتر بچه های مسجد قروه با اشاره به حمایت های ارزنده حوزه هنری استان از این گروه گفت : در تلاشیم تا بتوانیم فعالیت های این گروه را در سطح استان با شناسایی افراد مستعد و تشکیل گروه های تئاتری از اعضای جوان مساجد گسترش دهیم و نسبت به بسط  وتوسعه هنر دینی و مردمی اقدام لازم را صورت دهیم .

مراسم پایانی و اختتامیه این جشنواره ساعت 18 روز جمعه 19 مرداد ماه 97 در شبستان امیر المؤمنین (ع) مسجد النبی(ص) قزوین برگزار می گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه