English

فرمانده انتظامی استان گیلان بیان کرد:

پلیس، بخش جدا نشدنی زندگی اجتماعی مردم است

فرمانده انتظامی استان گیلان در دیدار با رئیس دانشگاه گیلان اظهار کرد: پلیس، بخش جدا نشدنی زندگی اجتماعی مردم است و جایگاه ویژه‌ای در ایجاد نظم و انتظام جامعه و حفظ امنیت دارد.

پلیس، بخش جدا نشدنی زندگی اجتماعی مردم است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، سردار محمدرضا اسحاقی  در دیدار با رئیس دانشگاه گیلان اظهار کرد: پلیس، بخش جدا نشدنی زندگی اجتماعی مردم است و جایگاه ویژه‌ای در ایجاد نظم و انتظام جامعه و حفظ امنیت دارد.

این مقام ارشد انتظامی با تأکید بر لزوم همکاری اقشار دانشگاهی با پلیس برای ارتقای امنیت خاطرنشان کرد: فرهیختگان علمی از جمله اقشار تاثیرگذار بر جامعه هستند که با فکر و اندیشه خود می‌توانند پلیس را در زمینه کاهش و کشف جرایم، فناوری و تجهیزات نوین، نظم، آموزش و فرهنگ ترافیک و ارتقاء امنیت اجتماعی یاری کنند.

مشارکت فرهیختگان و نخبگان دانشگاهی در توسعه امنیت پایدار ضروری است

وی مشارکت اقشار فرهیخته و نخبگان دانشگاهی در تأمین نظم و امنیت را مستلزم برنامه‌ریزی و بسترسازی مناسب دانست و افزود: این آمادگی در مجموعه انتظامی استان از طریق دفتر تحقیقات کاربردی که پل ارتباط علمی پلیس با مراکز علمی و دانشگاهی است وجود دارد.

سردار اسحاقی در ادامه با اشاره به اینکه تنوع و ماهیت ماموریت‌های پلیس ایجاب می¬‌کند تا موضوعات را با نگاه اجتماعی و فرهنگی و با رویکردی علمی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ افراد موثر حل و فصل کند، تصریح کرد: این مهم نیازمند همکاری و مشارکت همه اقشار اجتماعی، نهادهای دولتی و مردم نهاد به ویژه مراکز علمی و دانشگاهی است.

این مقام ارشد انتظامی، ماندگارترین مدل در دنیای کنونی را مدل فرهنگی دانست و خاطر نشان کرد: استان گیلان، استانی با پیشینه و غنای فرهنگی بالا است.

فرمانده انتظامی استان گیلان چشم‌انداز پلیس را نیل به جامعه مردم پایه و جامعه محور خواند و گفت: فرماندهی انتظامی استان با تمام بضاعت و توانایی خود آماده همکاری با دانشگاه گیلان است.

در ادامه این دیدار رئیس دانشگاه گیلان ضمن تشکر از نگاه تعامل گرایانه پلیس به مراکز آموزش عالی بیان داشت: توسعه امنیت پایدار نیز مستلزم پیشرفت‌های علمی، شکوفایی و رونق کشور در تمامی زمینه‌ها است.

 احمد رضی اظهار کرد: تولید علم، تربیت ‌نیروهای متخصص و ماهر و مشارکت در حل مشکلات و مسائل تخصصی جامعه، سه وظیفه مهم دانشگاه گیلان است.

گفتنی است، در پایان جلسه تفاهم نامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی بین طرفین منعقد گردید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه