English

ردپای زمین‌لرزه ۲۱ آبان سرپل ذهاب در زلزله تازه‌آباد/مصدومان زلزله تازه‌آباد به ۱۵۶ نفر رسید

طی زلزله 5.9 ریشتری ظهر امروز در تازه‌آباد کرمانشاه 156 نفر مصدوم و 81 واحد مسکونی تخریب شد و بنا بر اعلام استاندار کرمانشاه مشکلی جدی برای زیرساخت‌های برقی و آبی منطقه به وجود نیامده و وضعیت آرام است.

ردپای زمین‌لرزه 21 آبان سرپل ذهاب در زلزله تازه‌آباد/مصدومان زلزله تازه‌آباد به 156 نفر رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، زلزله‌ای به بزرگی 5.9 ریشتر، ساعت 14 و 37 دقیقه ظهر امروز (یکشنبه) در حوالی تازه‌آباد شهرستان ثلاث باباجانی رخ داد و شدت این زمین‌لرزه به حدی بود که در اکثر مناطق استان احساس شد.

بر پایه این گزارش، از همان ساعات اولیه پس از وقوع زلزله، استاندار و هیئتی از اعضای ستاد بحران استان به مناطق زلزله‌زده اعزام و از نزدیک در جریان روند آسیب‌ها و خدمات‌رسانی قرار گرفتند.

استاندار کرمانشاه در آخرین اخبار منتشره از وضعیت کنون مناطق زلزله‌زده تازه‌آباد ابراز داشت: 158 مصدوم زلزله امروز از شهرستان‌های ثلاث باباجانی، جوانرود، سرپل ذهاب و شهرستان پاوه هستند و خوشبختانه تا این لحظه تلفات جانی از زلزله گزارش نشده است.

 گفتنی است که عصر امروز بلافاصله جلسه ستاد بحران در شهرستان ثلاث باباجانی تشکیل و طبق برآورد صورت گرفته 81 واحد مسکونی در این زلزله از 10 تا 100 درصد تخریب‌شده‌ و آب 15 روستا قطع‌شده بود که آب هشت روستا وصل شده و آب هفت روستای دیگر نیز در حال وصل شدن است.

امدادگر هلال‌احمر در مناطق زلزله‌زده تازه‌آباد

حضور 150 امدادگر هلال‌احمر در مناطق زلزله‌زده تازه‌آباد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کرمانشاه گفت: در پی وقوع زلزله 5.9 ریشتری امروز در تازه‌آباد کرمانشاه تاکنون 150 امدادگر در 16 تیم امدادی هلال‌احمر در مناطق مستقر و در حال خدمات‌رسانی هستند.

محمدرضا امیریان ضمن تأکید بر خدمات‌رسانی به‌موقع به آسیب دیدگان زلزله امروز تازه‌آباد، ابراز داشت: 16 تیم امدادی اعزام‌شده به مناطق زلزله‌زده تازه‌آباد متشکل از 4 تیم امدادی از شهرستان ثلاث باباجانی و 12 تیم نیز از شهرستان‌های اطراف هستند که کار امدادرسانی را انجام می‌دهند.

زلزله تازه‌آباد

ردپای زمین‌لرزه 21 آبان سرپل ذهاب در زلزله تازه‌آباد

مسئول شبکه لرزه‌نگاری کرمانشاه گفت: زلزله امروز تازه‌آباد بزرگ‌ترین پس‌لرزه زلزله 21 آبان در سرپل ذهاب بوده و طی روز جاری بیش از 22 بار این مرکز لرزیده است.

فرهاد فروزی ضمن اعلام خبر پس‌لرزه بودن زلزله امروز تازه‌آباد، ابراز داشت: بزرگی زلزله امروز در شهرستان در همان کانون زلزله 21 آبان سرپل ذهاب به بزرگی 5.9 ریشتر به وقوع پیوسته و به عبارتی پس‌لرزه محسوب می‌شود.

مسئول شبکه لرزه‌نگاری کرمانشاه با اشاره به بزرگ بودن این پس‌لرزه در تازه‌آباد، خاطرنشان ساخت: طبق بررسی‌های زمین‌شناسی در مرکز لرزه‌نگاری استان زلزله امروز در تازه‌آباد اگرچه تاکنون بزرگ‌ترین پس‌لرزه بوده اما این امکان نیز وجود دارد که لرزش‌های بیشتری نیز احساس گردد و این حرکات زمینی طبیعی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه