English

سرپرست معاونت امور صنایع و معادن سازمان صنعت :

طرفدار صنعت سبز هستیم

شاملی گفت: طرفدار صنعت سبز هستیم بنابراین در کنار توسعه صنعتی، مباحث زیست محیطی لحاظ می‌شود، تمام پروانه‌های بهره‌برداری پیش از صدور، استعلام اداره‌کل حفاظت محیط زیست را دریافت می‌کنند، آلودگی زیست محیطی و شرایط استقرار بررسی و در صورت تأیید اداره‌کل محیط زیست، پروانه بهره‌برداری واحدها صادر می‌شود.

طرفدار صنعت سبز هستیم

به گزارش خبرگزاری موج از قم، شهرک‌های صنعتی راهی برای توسعه صنعتی شهرها محسوب می‌شوند ولی فقدان امکانات زیربنایی و برنامه‌ریزی اصولی تهدیداتی در زمینه ایجاد این شهرک‌ها به همراه دارد که از جمله شهرک‌های دارای مشکلات زیست محیطی می‌توان به شهرک صنعتی سلفچگان اشاره کرد به طوری که مردم از آلودگی آب، خاک و هوا رنج می‌برند.ساکنان این منطقه نگران سلامتی خود هستندچون این آلودگی هاباعث حساسیت های تنفسی وبیماری های دیگربرای آنهابه ارمغان می آورد.

لازم است پیش از استقرار و فعالیت واحدهای صنعتی بررسی لازم در زمینه مشکلات زیست محیطی این واحدها انجام شود تا بتوان از راه‌اندازی واحدهای صنعتی به عنوان فرصتی برای گردش چرخ‌های تولید استفاده و از بروز تهدیدات احتمالی جلوگیری کرد.

سازمان صنعت، معدن و تجارت از جمله نهادهایی است که در فعالیت و مجوز این واحدها تأثیرگذار است بنابراین در زمینه نحوه فعالیت و برخورد با واحدهای متخلف با عبدالرضا شاملی، سرپرست معاونت امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت وگویی صورت گرفته است.

عبدالرضا شاملی، سرپرست معاونت امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه در مجموع 85 پروانه بهره‌برداری برای این شهرک صادر شده است گفت: ظرفیت‌های اشتغال در این پروانه‌ها شامل 3 هزار و 200 نفر است. صنایع شیمیایی، فرآورده‌های حاصل از نفت و صنایع فلزی از جمله عمده محصولاتی هستند که در شهرک صنعتی سلفچگان وجود دارد.

به گفته وی نزدیک به 37 تا 38 طرح در شهرک صنعتی سلفچگان جواز تأسیس دارند که از این تعداد 14 مجوز دارای بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی است.

شاملی خاطرنشان کرد: طرفدار صنعت سبز هستیم بنابراین در کنار توسعه صنعتی، مباحث زیست محیطی لحاظ می‌شود، تمام پروانه‌های بهره‌برداری پیش از صدور، استعلام اداره‌کل حفاظت محیط زیست را دریافت می‌کنند، آلودگی زیست محیطی و شرایط استقرار بررسی و در صورت تأیید اداره‌کل محیط زیست، پروانه بهره‌برداری واحدها صادر می‌شود.

وی با اشاره به بروز مشکلات در واحدها پس از صدور پروانه بهره‌برداری گفت: اگر واحدی از تعهدات خود عدول کند، پیگیری و به عنوان متخلف با آنها برخورد می‌شود و مشکلات موجود با برگزاری جلساتی بررسی و راهنمایی لازم ارائه می‌شود تا مسیر اصلاحات در خط تولید را بپیماید و مشکلات را برطرف کند.

سرپرست معاونت امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم مجوزهایی مانند تصفیه دوم روغن، قیر، باتری و ذوب سرب را ممنوع اعلام کرد و افزود: مجوزهای این چنینی صادر نمی‌شود محیط زیست نیز به طور مرتب پایش می‌کند و اگر گزارشاتی در این زمینه ارائه شود با محیط زیست همکاری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: گزارش آلودگی واحدها باید مستند و کارشناسی باشد و مباحث به طور کلی مطرح نشود بنابراین محیط زیست باید بر این اساس عمل کند و مباحث مستند خود را ارائه دهد.

شاملی عنوان کرد: پس از صدور جواز تأسیس رونوشتی به اداره محیط زیست ارائه می‌شود و واحد در داخل شهرک استقرار پیدا می‌کند و در زمان درخواست پروانه بهره‌برداری از محیط زیست استعلام می‌شود و در صورت مشکل زیست محیطی و آلایندگی پروانه به واحد داده نمی‌شود ولی اگر پس از بررسی واحد مشکلی نداشته باشد یا مشکل را برطرف کند پروانه برای آنها صادر می‌شود.

سرپرست معاونت امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به آلودگی زیست محیطی برخی واحدها گفت: از واحدهایی که فیلتر استفاده نمی‌کنند درخواست شده تا فیلتر برای تصفیه آلودگی قرار دهند البته محیط زیست می‌تواند پایش کند و در صورتی که واحدی فیلتر استفاده نمی‌کند با این واحدها برخورد و آنها را پلمب کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه