English

گلنک زنی احداث دو فضای آموزشی ناحیه دو سنندج

کلنگ احداث دو فضای آموزشی شامل هنرستان ۶ کلاسه استثنایی نوآوران و دبیرستان ۱۸ کلاسه دوره دوم متوسطه عصمت در سنندج با حضور یکی از نمایندگان مردم استان در مجلس برزمین زده شد.

گلنک زنی احداث دو فضای آموزشی ناحیه دو سنندج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان ؛مدیرآموزش و پرورش ناحیه دو سنندج در مراسم کلنگ زنی هنرستان ۶ کلاسه استثنایی نوآوران این شهر گفت: فضایی که قرار است این مدرسه در آن احداث شود قبلا مجتمع تعاونی  بلااستفاده ای بود که به پاتوق معتادان تبدیل شده بود.

محمد سعید کنعانی با اشاره به اینکه با پیگیری های سیداحسن علوی این فضا به هنرستان دانش آموزان استثنایی اختصاص پیدا کرد، عنوان کرد: در مرحله اول ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای احداث این هنرستان اختصاص یافت و بعد این مبلغ را به ۹۰۰ میلیون تومان افزایش دادند.

وی اظهارداشت: این هنرستان در دو طبقه طراحی شده و فضای کارگاهی هم از محل اعتبارات استانی قرار شده در این مکان احداث شود.

وی اعتبار موردنیاز برای اتمام این پروژه را یک میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان ذکر کرد و افزود: حدود ۶۰ نفر دانش آموز در دوره پیش حرفه ای و حرفه ای در این هنرستان مشغول به تحصیل خواهند شد.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه دو سنندج بیان کرد: یک دانش آموز استثنایی ۶ برابر دانش آموز عادی به امکانات و نیروی انسانی آموزش دهنده نیاز دارد.

کنعانی اظهارداشت: این هنرستان نخستین فضایی آموزشی است دراستان که به طور استاندارد برای دانش آموزان استثنایی در مقطع متوسطه احداث می شود.

وی در ارتباط با دبیرستان ۱۸ کلاسه دوره دوم متوسطه عصمت در حسن آباد سنندج که همزمان با هنرستان مذکور کلنگ احداث آن برزمین زده شد، گفت: مهندس علوی دو میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این مدرسه را از بنیاد برکت گرفتند.

وی عنوان کرد: بی شک احداث این فضاهای آموزشی تاثیرفراوانی در ممانعت از ترک تحصیل دانش آموزان به ویژه در مناطق محروم و حاشیه شهر هم چون حسن آباد خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه