English

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس:

آموزش و پرورش آمادگی لازم برای اجرای طرح تحول بنیادین را نداشت

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش اراده و عزم جدی برای ایجاد بسترهای موردنیاز برای اجرای سند تحول بنیادین و برخی تغییرات را نداشت به همین دلیل فراهم کردن زیرساخت‌ها با کندی همراه است.

آموزش و پرورش آمادگی لازم برای اجرای طرح تحول بنیادین را نداشت

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، اسدالله عباسی امروز با اشاره به اینکه تغییر در نظام آموزشی نیاز به ایجاد زیرساخت‌های مناسب دارد، گفت: اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش به ایجاد بسترهای لازم نیاز دارد که برخی از آنان تاکنون ایجاد شده و برخی دیگر بدون رسیدگی رها شده است.

وی افزود: در سالی که نظام 6.3.3 در مدارس اجرایی شد معلم موردنیاز برای پایه ششم تربیت نشده بودند و روش‌های آموزش و کتاب‌های درسی متناسب با نیاز دانش‌آموزان نبود؛ آموزش و پرورش آمادگی لازم برای اجرای این نظام را نداشت.

عباسی با بیان اینکه مقرر شده بود این کاستی‌ها در طول زمان ترمیم شود و زیرساخت‌ها ایجاد شود، اظهار کرد: آموزش و پرورش اراده و عزم جدی برای ایجاد بسترهای موردنیاز برای اجرای سند تحول بنیادین و برخی تغییرات را نداشت به همین دلیل فراهم کردن زیرساخت‌ها با کندی همراه است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی افزود: نظام آموزشی متولی تربیت نسل آینده کشور است به همین دلیل برای ایجاد تغییرات در این نظام باید کارشناسی‌های دقیقی صورت گیرد سپس تصمیمات درست و بجا گرفته شود.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش باید پیش از آنکه تغییری در نظام آموزشی ایجاد کند زیرساخت‌های لازم را ایجاد کند، خاطرنشان کرد: در صورتی که بسترهای لازم برای تغییرات ایجاد نشود اجرای سند تحول بنیادین ناقص خواهد بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از زمان تغییر نظام آموزشی تاکنون دروس نهایی سال دوازدهم که باید در کنکور اثرگذار باشد مشخص نشده است و این نشان دهنده‌ بی‌تدبیری در اجرای تغییرات است؛ اگرچه وزرای آموزش و پرورش برای اجرای سند تحول بنیادین و ایجاد زیرساخت‌ها تلاش‌هایی انجام داده است اما تحقق این سند به همکاری مدیران این وزراتخانه نیاز دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه