English

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد

دستگیری هکر حرفه‌ای در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری یک هکر حرفه‌ای توسط پلیس فتای اصفهان خبر داد.

دستگیری هکر حرفه‌ای در اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، سردار مهدی معصوم بیگی با اشاره به دستگیری هکر حرفه ای در اصفهان گفت:کارشناسان پلیس فتای استان اصفهان در یک اقدام پیش‌دستانه، توانستند از وقوع یک سرقت بزرگ و بی‌سابقه در شبکه سرا سری یکی از بانک‌های استان جلوگیری کنند.

این مقام مسئول عنوان داشت: کارشناسان پلیس فتا با اشرافیت اطلاعاتی و رصد و پایش خود در فضای سایبری دریافتند هکری حرفه‌ای اقدام به طراحی نرم‌افزار "هک و نفوذ به سیستم‌عامل داده‌های رایانه‌ای" کرده و قرار است در هفته جاری همدست وی نرم‌افزار را از طریق یک حافظه جانبی برای چند دقیقه به یکی از رایانه‌های بانکی در شهر اصفهان  متصل کند.

سرقت نافرجام 2600 میلیارد ریال از شبکه بانکی

وی افزود: متهم بر اساس نقشه از پیش طراحی‌شده قرار بود از راه دور به شبکه سراسری بانک نفوذ کرده و مبلغ 2 هزار و 600 میلیارد ریال از حساب‌ مشتریان را سرقت و به چندین حساب در یکی از مؤسسات مالی واریز و ظرف چند ساعت این مبلغ را به‌حساب های ارزی خود در خارج از کشور منتقل کند.

هکر حرفه ای

سردار معصوم بیگی گفت: پس از تحقیقات گسترده، رصد روابط و فعالیت‌های مجرمانه این هکر و اقدامات پیچیده علمی و تخصصی کارشناسان سرانجام مخفیگاه متهم شناسایی و طی هماهنگی قضائی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: در ادامه 10 نفر از همدستان متهم نیز در عملیات ضربتی مأموران پلیس فتای استان دستگیر و حافظه جانبی حاوی نرم‌افزار هک و نفوذ به سیستم‌عامل رایانه ای شبکه بانکی نیز کشف شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و متهمان تحویل مراجع قضائی شده و با قرار صادره روانه زندان شدند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه