English

در کمیته بندری و دریایی مجلس مطرح شد؛

گره گشایی از مشکلات احداث بندر چند منظوره خمیر

کمیته بندری و دریایی به ریاست حسین هاشمی تختی نماینده مردم هرمزگان با حضور همتی، استاندار هرمزگان و راستاد، رئیس سازمان بنادر و دریانوردی در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

گره گشایی از مشکلات احداث بندر چند منظوره خمیر
به گزارش خبرگزاری موج، کمیته بندری و دریایی مجلس روز گذشته با حضور همتی استاندار هرمزگان و راستاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی و به ریاست حسین هاشمی تختی در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
هاشمی تختی در این نشست با اشاره اهمیت بنادر هرمزگان در اقتصاد ملی و انتظار مردم از نقش متقابل بنادر در توسعه منطقه ای، اظهار کرد: برنامه های کلان سازمان بنادر همواره مورد توجه و نظارت مجلس و کمیسیون عمران قرار داشته و تاکنون در جلسات متعددی آخرین وضعیت حمل و نقل دریایی و توسعه عملیات و ظرفیت بنادر مورد بررسی قرار داده ایم.
وی افزود: نیاز به توسعه روز افزون بنادر جنوبی کشورمان همواره احساس می شود و رقبای منطقه ای در این حوزه بسیار فعال تر از ما عمل کرده اند و باید عزم خودمان را برای جبران عقب افتادگی ها دوچندان کنیم.
نماینده بندرعباس درباره توسعه بنادر محلی نیز عنوان کرد: اثر بخشی بنادر به فعالیت حرفه ای و تخصصی در طول دو دهه اخیر سرمایه بالایی را در بنادر سرمایه گذاری کرده است که به ایفای نقش مطلوب تر بنادر کمک فراوانی کرده است. 
رئیس کمیته بنادر و دریانوردی و صنایع دریایی در مجلس بر اهمیت رفع سریع موانع ساخت بندر چند منظوره خمیر نیز تاکید کرد و عنوان داشت: این شهر ساحلی با در اختیار داشتن یک بندر چند منظوره می تواند توسعه ویژه ای یابد و مشکلات احصاء شده این طرح باید سریعتر برطرف شود.
در این نشست راستاد مدیرعامل سازمان بنادر گزارش جامعی را از وضعیت بنادر هرمزگان تشریح و همتی استاندار هرمزگان نیز برنامه های دولت را در حوزه سواحل تشریح و خواستار همگرایی جمعی در میان ادارات و سازمان های دست اندرکار در این حوزه شد.
همچنین مقرر شد تا مقدمات برگزاری مناقصه مجتمع بندری خمیر انجام و عملیات اجرایی آن بلافاصله آغاز شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه