English

وقتی آقای پرزیدنت ترامپ لفت می دهد!...

جنایتکاران بزرگ تاریخ اکثرا آدم های باهوش و سخت کوش بوده اند که حاصلضرب استعدادهای شخصی متعدد مثبت آنها با خودخواهی تعرض به حقوق دیگران و رذالت های منفی شان از آنها بی شعورهای بزرگ و ترسناکی مانند دونالد ترامپ ساخته که دنیایی را به آتش کشیده اند.

وقتی آقای پرزیدنت ترامپ لفت می دهد!...

معصومه پاداش ستوده-خبرگزاری موج؛ سه شنبه شب گذشته زمانی که بیشتر کودکان نازنین این مرز و بوم بی خبر از همه جریانات سیاسی و اوضاع داخلی و خارجی، در سینماهای این کشور مشغول تماشای «فیلشاه» با بلیت های نصف قیمت بودند، یکی دیگر از مهمترین و تاریخی ترین وقایع سیاسی ایران با آمریکا رقم خورد.

هرچند که شنیدن این خبر چندان دور از اتفاق نبود ولی با امضای خروج آمریکا از برجام توسط پرزیدنت ترامپ یا به قول نسل جدید لفت دادن او از گروه کشورهای 5+1 برگ دیگری از تاریخ این کشور را برای مردم حال و آیندگان رقم زد.

 دستکش مخملی و دست و پنجه چدنی

دستکش مخملی و دست و پنجه چدنی

اینکه ترامپ سرانجام پس از کش و قوس های بسیار از گروه پنج بعلاوه یک؛ لفت داد اصلا جای تعجب ندارد زیرا وی پیش از قرار گرفتن در جایگاه ریاست جمهوری به صراحت با توافق هسته‌ای با تهران که در دوره باراک اوباما میان تهران و گروه کشورهای ۱+۵ امضا شد، مخالف بود.

 به رغم این مخالفت‌ها ترامپ پس از ورود به کاخ سفید چند بار این توافق را تمدید کرد و تحریم‌ها علیه ایران را به حالت تعلیق درآورد.

شاید بتوان این اقدام ترامپ را به دلیل فشارهای رژیم صهیونیستی و یا تغییرات در کابینه وی و ورود نفرات جدیدی مانند مایک پومپئو به عنوان وزیر امور خارجه و جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی به کاخ سفید که دیدگاه‌هایی مشابه رئیس‌جمهوری آمریکا نسبت به برجام دارند، نسبت داد.

اما دلیل هرچه باشد اینک کار برای دنیا آسان شده است، همه می دانند که باید با آمریکا چگونه رفتار کنند، به ویژه برای کشورهایی همچون ایران که برخی تصور می کردند و شاید هم اکنون این تصور را دارند می توان با آمریکا روابط داشت و می توان به آنها اعتماد کرد  چون خروج امریکا از برجام نشانه پشت کردن او به دیگر متحدانش نیز بوده است.

شاید برخی از خود بپرسند اگر اینگونه است، چرا باید آمریکا وجهه واقعی خود را نمایان سازد؟

برای این که نظام سلطه می خواهد اقدامات خود را علنی کند و آشکار سازد. تصور می کند اکنون زمان بیرون آمدن از پوسته دروغین خود است تا بتواند تأثیر بیشتری بگذارد. مانند شیطان که گاهی در لباس فرشته ظاهر می شود و خود را سوپر من معرفی می کند، و در زمانی که باید چهره پلید خود را نشان دهد برای ایجاد وحشت، همین کار را انجام می دهد.

حکایت آمریکا به بیان رهبری، همان دستکش مخملی و دست و پنجه چدنی است که اکنون آشکار شده است. حضرت امام(ره) فرموده بودند، هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید.

و اما تنها راه مقابله و مبارزه با این پدیده شوم و پلید، مقاومت است و امید که دولت مردانمان بتوانند با خروج آمریکا از برجام ثبات اقتصادی کشور را به نفع مردم عزیزمان حفظ کنند.

به نظرم به تعبیر خاویر کرمنت نویسنده کتاب «بی شعوری»، واقعیت دردناک آن است که در طول تاریخ مسببان بیشترین آسیب هایی که بشریت متحمل شده است آدم های بی شعور بوده اند و نه آدم های نادان.

 به زعم این نویسنده، خودخواهی، وقاحت و تعرض آگاهانه به حقوق دیگران که بن مایه های بی شعوری اند بیشتر از سوی کسانی اعمال می شوند که از نظر هوش، معلومات، موقعیت اجتماعی، سیاسی، و وضع مالی اگر بهتر از مردم نباشند بدتر از مردم نیز نیستند.

جنایتکاران بزرگ تاریخ اکثرا آدم های باهوش و سخت کوش بوده اند که حاصل ضرب استعدادهای شخصی متعدد مثبت آنها با خودخواهی تعرض به حقوق دیگران و رذالت های منفی شان از آنها بی شعورهای بزرگ و ترسناکی مانند دونالد ترامپ ساخته که دنیایی را به آتش کشیده اند؛ اما این سناریو در مورد ایران و ملت ایران صدق نخواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه